شهر خبر

عمویی در دیدار با سفیر اندونزی:

تعاملات سازنده میان کشورها، صلح و ثبات بین‌المللی را تقویت می‌کند

تعاملات سازنده میان کشورها، صلح و ثبات بین‌المللی را تقویت می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اندونزی در تهران، گفت: تداوم تعاملات سازنده میان کشورها، صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی را تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی (امروز یکشنبه ۱۷ مهر ماه) با رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه میان دو کشور، بر توسعه مناسبات در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: همکاری‌های دوجانبه میان تهران – جاکارتا روند رو به رشدی را طی می‌کند و ما در راستای بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت همکاری‌های پارلمانی در جهت ارتقا روابط میان دو کشور، حمایت می‌کنیم.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اسلامی (PUIC) با بیان نقش و اهمیت جایگاه مجالس دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین المللی، افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود در دیپلماسی پارلمانی در راستای همکاری و هماهنگی گسترده و ثمربخش، دو کشور را به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اشاره به تعاملات سازنده جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در مجامع مختلف بین‌المللی اعم از اتحادیه بین المجالس اسلامی (PUIC) ، مجمع مجالس آسیایی (APA) و اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)، تصریح کرد: تداوم تعاملات سازنده میان کشورها، صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی را تقویت خواهد کرد.

رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات دو کشور و تبادل هیئت‌ها و رفت و آمدهای سیاسی تهران – جاکارتا، گفت: ما از تداوم همکاری‌های سازنده میان دو کشور در سطوح دو و چند جانبه استقبال می‌کنیم.

وی در این راستا با بیان ظرفیت‌های دو کشور، بر لزوم بهره‌مندی هر چه بیشتر از این پتانسیل‌ها تأکید کرد.