شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#پایان سال#وزارت

نامه موافقت رسمی رئیس جمهور با تفکیک وزارت راه و شهرسازی/ رئیس کمیسیون عمران مجلس: تا پایان سال تفکیک انجام می‌شود

نامه موافقت رسمی رئیس جمهور با تفکیک وزارت راه و شهرسازی/ رئیس کمیسیون عمران مجلس: تا پایان سال تفکیک انجام می‌شود

رییس کمیسیون عمران در رابطه با متن‌نامه رییس جمهور تشریح کرد: محتوای نامه آقای رئیسی موافقت رسمی دولت با تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی است، زیرا اگر مجلس بخواهد این تفکیک را در قالب طرح بیاورد بحث های مالی مطرح می شود و امکان دارد به ماده 75 بخورد و شورای نگهبان آن را رد کند برای همین دولت قبول دارد و نامه آقای رئیسی برهمین اساس است.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: برای آنکه طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی مشمول ماده ۷۵ نشود، در جلسه ای با حضور آقای رئیسی، در این خصوص صحبت شد و ایشان قبول کردند که وزارتخانه راه و شهرسازی باید تفکیک شود. سایر نمایندگان هم نسبت به تفکیک این وزارتخانه نظر مثبت داشتند. 

وی با اعلام این خبر که آقای رئیس جمهور قرار شد نامه موافقت تفکیک این وزارتخانه را به مجلس ارجا بدهد گفت: آقای قالیباف قرار بود که در تعطیلات این نامه را از آقای رئیسی بگیرد. 

رییس کمیسیون عمران در رابطه با متن‌نامه رییس جمهور تشریح کرد: محتوای نامه آقای رئیسی موافقت رسمی دولت با تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی است، زیرا اگر مجلس بخواهد این تفکیک را در قالب طرح بیاورد بحث های مالی مطرح می شود و امکان دارد به ماده 75 بخورد و شورای نگهبان آن را رد کند برای همین دولت قبول دارد و نامه آقای رئیسی برهمین اساس است. 

وی در همین راستا ادامه داد: نامه موافقت دولت با تفکیک این وزارتخانه بحث هفتاد و پنجی را حل می کند و  شورای نگهبان نمی تواند ایرادی وارد کند و ما می توانیم که وزارتخانه را تفکیک کنیم.

رضایی کوچی در رابطه با ضرورت تفکیک این وزارتخانه تصریح کرد:  لازم است که وزارتخانه تفکیک شود زیرا با این روندی که در پیش گرفتیم هم با حوزه حمل و نقل آسیب وارد می شود و هم حوزه مسکن.  وزارتخانه راه و شهرسازی، خیلی وزارتخانه سنگینی است. به همین دلیل ما اصرار داریم که وزارتخانه تفکیک شود و مصر هستیم که آقای رئیسی این نامه را بزند. آقای رییس جمهور خودشان گفتند که قبول دارند این تفکیک انجام بشود، منتها نامه هنوز نیامده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مطرح شدن تفکیک وزارت صمت، به نطر شما کدام وزارتخانه اول تفکیک خواهد شد، وزارت صمت یا وزارت راه و شهرسازی؟ افزود: به نظر من وزارت راه و شهرسازی سریع تر تفکیک خواهد شد.  

رضایی کوچی در رابطه با اولویت دولت برای تفکیک وزارت صمت یا وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت هم تفکیک وزارت راه و شهرسازی را در اولویت خواهد داشت، زیرا دولت 1 میلیون مسکن می خواهد بسازد و با این وضع موجود که مسکنی ساخته نمی شود مگر تفکیکی صورت بگیرد و وزارتخانه مستقلی به نام مسکن و شهرسازی داشته باشیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تفکیک تا پایان سال انجام می شود؟ گفت: بله . خیلی زودتر باید انجام شود. پس از دریافت نامه رئیس جمهور طرح  در صحن مطرح می شود.  رئیس مجلس هم نظرش در این باره مثبت است. 

انتهای پیام/