شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کارکنان
اقتصادی

متناسب‌سازی | متناسب سازی حقوق ها | متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان

لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری+ جزئیات این لایحه

جزییات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری

لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری+ جزئیات این لایحه

بابک افقهی در  جلسه علنی  امروز (یکشنبه) مجلس در توضیح تقاضای دولت برای بررسی  لایحه  متناسب سازی  حقوق  کارکنان  دولت  و بازنشستگان کشوری و لشکری با قید دو فوریت گفت: در ابتدای امسال با موج دوم تورم  کالاهای اساسی  و متعاقب آن  افزایش قیمت  انرژی و بهای  حمل و نقل  تورم در دنیا آن هم به دنبال  جنگ  روسیه و اوکراین مواجه بودیم. علاوه بر این افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق مشمولان  قانون کار  منجر به اختلاف فاحش بین حقوق کارگران و کارکنان دولت شد به گونه ای که حداقل حقوق دریافتی یک کارگر با یک فرزند به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید اما کارمند دولت با همین شرایط حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را دریافت می کند.

از طرف دیگر  نمایندگان مجلس  نیز درخواستی برای بازنگری در حقوق کارکنان دولت داشتند. لذا به دلیل شکاف درآمدی،  رییس جمهوری  دستور تهیه لایحه ای برای متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را داد.

معاون  سازمان برنامه و بودجه  همچنین گفت: با توجه به اینکه معمولا دولت ها در نیمه اول سال با کاهش درآمدها مواجه هستند، این لایحه برای نیمه دوم سال ارائه شد که منابع درآمدی دولت و هم تعهد و تکلیف دولت در  بودجه  ۱۴۰۱ محقق و عملیاتی شود. این لایحه با همکاری سازمان امور استخدامی تهیه شده است.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این لایحه افزایش حقوق ها به صورت پلکانی خواهد بود به نحوی که حقوق کسانی که پایین‌تر است افزایش بیشتری پیدا می‌کند، رویه ای که منجر به عدالت بیشتر در پرداخت حقوق کارکنان می شود.

افقهی اضافه کرد: در بندی از این لایحه آمده است، دستگاه هایی که فوق العاده ویژه کارکنانشان زیر ۳۵ درصد است می توانند در صورت وجود منابع درآمدی تا سقف ۳۵ درصد افزایش داشته باشند. علاوه بر این متناسب سازی حقوق شامل مستمری بگیران  کمیته امداد  و  بهزیستی  می شود. همچنین در اجرای  قانون  جمعیت و حمایت از  خانواده  مبلغی به ازای هر یک از فرزندان کارکنان و بازنشستگان پیش بینی شده است

منبع: فرتاک نیوز