شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتسال#تیم ملی#ژاپن#تیم ملی فوتسال

«مثل یک خانواده بودیم»

روایت سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن از شکست ایران و قهرمانی در آسیا

روایت سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن از شکست ایران و قهرمانی در آسیا

سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن عوامل موفقیت تیمش در دیدار با ایران و قهرمانی در مسابقات آسیا را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا روز شنبه با برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن در فینال به پایان رسید. در این بازی، تیم ژاپن موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ ایران را شکست بدهد و به عنوان قهرمانی دست یابد.

«کنیچیرو کوگوره» سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن بعد از این مسابقه از همدلی و یکی بودن تیمش به عنوان مهمترین عامل موفقیت ژاپن یاد کرد و گفت: از ۵ سپتامبر که تمرینات را شروع کردیم، این فرصت را داشتیم که در داخل و خارج از زمین با هم وقت بگذرانیم. این به ما انرژی داد تا به عنوان یک خانواده کنار هم بمانیم.

سرمربی ژاپن ادامه داد: در طول این یک ماه گذشته، ما لحظات سخت زیادی را پشت سر گذاشتیم، اما توانستیم در مورد بهبود و پیشرفت عملکرد صحبت کنیم. پیوند بین ما مانند یک خانواده قوی بود. قهرمانی در آسیا ثمره این پیوند است.

کوگوره که دو بار به عنوان بازیکن موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده است، گفت که تجربه او از بازی با ایران به تدوین برنامه بازی ژاپن کمک کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی که برای دیدار با ایران آماده می‌شدیم، یکی از چیزهایی که به من کمک کرد در مورد استراتژی فکر کنم، تجربه ام به عنوان یک بازیکن بود. من تجربه مستقیمی دارم که چگونه در گذشته توانستیم مقابل ایران پیروز شویم، اما یکی از عوامل کلیدی عملکرد دفاعی ما بود. ما همراه با روحیه تیمی و فداکاری بازیکنان، نیمه دوم سختی را پشت سر گذاشتیم.

سرمربی تیم ملی ژاپن همچنین از عملکرد دروازه بان های تیمش و تاثیر آنها در حفظ استراتژی مقابل ایران تمجید کرد.

کوگوره افزود: بسیار خوشحالم که توانستم به عنوان بازیکن و مربی در این مسابقات شرکت کنم اما می‌خواهم تکرار کنم که این یک تلاش فردی نیست، بلکه یک تلاش جمعی از فرهنگ فوتسال ژاپن است.