شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#رئیس مجلس

قالیباف در نطق پیش از دستور:

هفته وحدت نمادی از تبلور همدلی تشیع و اهل سنت است

هفته وحدت نمادی از تبلور همدلی تشیع و اهل سنت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی و حرکت دوشادوش میان تشیع و اهل سنت در همه عرصه‌های خدمت به ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف صبح امروز (یکشنبه ۱۷ مهر ماه) در صحن علنی مجلس در نطق پیش از دستور گفت: لازم می دانم فرا رسیدن میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) را به تمام برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان تبریک و تهنیت بگویم و همچنین آغاز هفته وحدت را گرامی داشته و این هفته را به همه برادران اهل سنت تبریک می گویم.

وی تصریح کرد: امروز هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی و حرکت‌های همه جانبه و دوشادوش میان تشیع و اهل سنت در همه عرصه‌های خدمت به ایران عزیز و انقلاب اسلامی است.

قالیباف افزود: چه در دوران دفاع مقدس و چه در حوادث داخلی هر جا نیاز به حضور، جانفشانی یا تقدیم شهید بوده است هم اهل سنت و هم تشیع در کنار هم توانسته اند حاضر شوند و هر روز ایران عزیز را قوی‌تر کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رمز پیروزی ما همین وحدت و یکپارچگی میان فرق مختلف در ایران عزیز است.

وی عنوان کرد: لازم می دانم بگویم کسانی که به تعبیر مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی هستند هر دو، دو لبه یک قیچی به شمار می‌روند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که مسلمانان را به جان هم بیندازند.

قالیباف افزود: کسانی که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کنند، آب در آسیاب رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار می‌ریزند در حالی که آنها دشمنان قسم خورده ما هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز وحدت مسلمین از آموزش‌های اصیل و آموزه‌های اساسی قرآن کریم است و ما در سایه نبی مکرم اسلام و قرآن کریم از همه دشمنان دین خدا و رسول اکرم (ص) برائت می‌جوییم. شرط انکارناپذیر به جا آوردن دستورات الهی برائت جستن از کفار، مشرکین و منافقین است.

وی گفت: این هفته، هفته نیروی انتظامی است که آن را گرامی می‌دارم و به همه خدمت گزاران و عزیزان این مجموعه تبریک و تهنیت می گویم. کسانی که انصافاً در همه شرایط کشور در برقراری امنیت، رشد و توسعه اقتصادی، رسیدگی به امور جاری کشور و همه شئونات زندگی مردم اثرگذار هستند.

قالیباف عنوان کرد: به روح پرفتوح شهدای فرماندهی کل انتظامی درود می‌فرستیم و برای همه کسانی که در اقصی نقاط کشور، از کوه‌های سربه فلک کشیده شمال غرب گرفته تا دریای نیلگون خلیج فارس خدمت می‌کنند آرزوی موفقیت داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین روز ملی عشایر را تبریک و تهنیت می گویم، عشایری که در دوران دفاع مقدس درخشیدند و شهدای زیادی را برای امنیت کشور تقدیم کرد ند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عشایر به گفته امام خمینی (ره) ذخایر انقلاب هستند، همچنین امروز عشایر در حوزه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نقش جدی دارند و در این عرصه مجاهدت می‌کنند.