شهر خبر
زنان و جوانان اصرار دارند با جنبش اجتماعی دیده شوند و به حساب آیند

هشدار روزنامه اطلاعات در مورد چالش‌های فرهنگی:

زنان و جوانان اصرار دارند با جنبش اجتماعی دیده شوند و به حساب آیند

اطلاعات نوشت: موضوع فراتر از شکاف نسلی و بلکه نوعی جنبش استقلال‌خواهی جوانان است.

اعتمادآنلاین|

روزنامه اطلاعات با تاکید بر تغییرات نگرش‌ها و ارزش‌ها در جامعه از شکل‌گیری جنبشی بین جوانان به ویژه زنان خبر داد که به دنبال استقلال‌خواهی است. 

اطلاعات نوشت: جامعه ایران آن یکدستی فرهنگی دهه‌های گذشته را ندارد. فرهنگ غالب، با چالش مواجه است. بخشی از جامعه نگرش‌ها و ارزشهای دیگری دارد بلکه گاه در تضاد با جریان غالب است. این تغییر در نگرش‌ها و ارزش‌ها در بین بخش قابل توجهی از زنان و جوانان جدی‌تر شده و تا حدی در حال تبدیل شدن به یک جنبش اجتماعی است. آنها اصرار دارند با این جنبش، دیده شوند و به حساب آیند.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشته: از این تفاوت بعضی از جامعه‌شناسان با عنوان شکاف نسلی یاد کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد موضوع فراتر از شکاف نسلی و بلکه نوعی جنبش استقلال‌خواهی جوانان است. این گروه اجتماعی از زنان و جوانان چند ویژگی دارند: الف: سلطه سنتی خانواده را بر نمی‌تابند. ب : برای جوان استقلال قائل هستند و بر خلاف نسل‌های پیشین دوران جوانی را به عنوان یک دوره مستقل، معنادار و باهویت می‌بینند نه دوران گذار . آنها برای خود حقوقی قائل هستند و نمی‌خواهند بزرگترها( نسل پیشین) برای آنها تصمیم بگیرند .ج: آنها سازمان‌های آموزش رسمی را ناکارآمد می‌دانند و آینده خود را در مدرسه و دانشگاه نمی‌بینند . آنها پرورش یافته شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی هستند. آنها به دلیل زیست در فضای مجازی به نوعی دچار انزوای اجتماعی شده اند و خود را در حاشیه جامعه یافته‌اند و تلاش می‌کنند یا دنیای حقیقی را مطابق خود تغییر دهند و یا دنیای حقیقی جایی برای آنها باز کند.