شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان#سیاه
گوناگون

پلیس فتا | پرونده قضایی | آبروریزی معلم مدرسه

مدیر مدرسه در اقدامی سیاه آبروی معلم مدرسه را در سیستان و بلوچستان برد + جزئیات

مدیر مدرسه ای که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بر علیه یکی از معلمان خود در شبکه‌های اجتماعی کرده بود، با هوشیاری کارآگاهان پلیس فتا شناسایی شد.

مدیر مدرسه در اقدامی سیاه آبروی معلم مدرسه را در سیستان و بلوچستان برد + جزئیات

سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان درتشریح این پرونده قضایی گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی واتس اپ او را  هک  کرده واقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیزو  تهدید  و پیام به سایر مخاطبین وی و  آبرو ریزی  شده که باعث برهم زدن و سلب آرامش خاطر او وخانواده اش شده بود ؛ با توجه به اهمیت موضوع،  پرونده مقدماتی تشکیل و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکارافسران پلیس فتا قرار گرفت.​

وی درباره این پرونده قضایی افزود: با بررسی موضوع و مطالب منتشره که مستندات آن، موجود بود متهم که مدیر مدرسه  بود به دلیل نداشتن سواد رسانه ای کافی از اعتماد او سوء استفاده کرده  و با هک واتساپ  معلم  و نصب آن برای خود اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در شبکه های اجتماعی کرده است.

سرهنگ حسن کیخا گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق و سریع پرونده و انجام اقدامات فنی و خاص پلیسی مستندات لازم را جمع‌آوری کردند و در نهایت این متهم سایبری شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از تحویل مجرم به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده خبر داد و گفت: برابر قانون مجازات اسلامی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر بسترهای فضای مجازی، جرم تلقی شده و اشخاص باید پاسخگوی اعمال خود در این زمینه باشند و برای مجرمان بنا به شدت جرم، مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول درباره این پرونده قضایی خاطر نشان کرد: مجرمان اینترنتی با تصور اینکه جرائم آنها در شبکه‌های اجتماعی خارجی قابل پیگرد و شناسایی نیست، دست به جرائم مختلف زده و کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند، لذا این تصور کاملا اشتباه بوده و قطعا در دام قانون گرفتار می‌شوند.

این مقام سایبری تاکید کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا