شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان#سیاه
گوناگون

اقدام سیاه | بی آبرویی معلم | بی آبرویی معلم در سیستان و بلوچستان

مدیر مدرسه در اقدامی سیاه باعث بی آبرویی معلم مدرسه در شهر شد | در سیستان و بلوچستان رخ داد

مدیر مدرسه در اقدامی سیاه باعث بی آبرویی معلم مدرسه در شهر شد / در سیستان و بلوچستان رخ داد

مدیر مدرسه در اقدامی سیاه باعث بی آبرویی معلم مدرسه در شهر شد  | در سیستان و بلوچستان رخ داد

مدیر مدرسه در اقدامی سیاه باعث بی آبرویی معلم مدرسه در شهر شد

حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان درتشریح این پرونده قضایی گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی واتس اپ او را  هک  کرده واقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیزو  تهدید  و پیام به سایر مخاطبین وی و  آبرو ریزی  شده که باعث برهم زدن و سلب آرامش خاطر او وخانواده اش شده بود ؛ با توجه به اهمیت موضوع،  پرونده مقدماتی تشکیل و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکارافسران پلیس فتا قرار گرفت.

با بررسی موضوع و مطالب منتشره که مستندات آن، موجود بود متهم که مدیر مدرسه  بود به دلیل نداشتن سواد رسانه ای کافی از اعتماد او سوء استفاده کرده  و با هک واتساپ  معلم  و نصب آن برای خود اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در شبکه های اجتماعی کرده است.

سرهنگ حسن کیخا گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق و سریع پرونده و انجام اقدامات فنی و خاص پلیسی مستندات لازم را جمع‌آوری کردند و در نهایت این متهم سایبری شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از تحویل مجرم به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده خبر داد و گفت: برابر قانون مجازات اسلامی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر بسترهای فضای مجازی، جرم تلقی شده و اشخاص باید پاسخگوی اعمال خود در این زمینه باشند و برای مجرمان بنا به شدت جرم، مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مجرمان اینترنتی با تصور اینکه جرائم آنها در شبکه‌های اجتماعی خارجی قابل پیگرد و شناسایی نیست، دست به جرائم مختلف زده و کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند، لذا این تصور کاملا اشتباه بوده و قطعا در دام قانون گرفتار می‌شوند.

این مقام سایبری تاکید کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا