شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

(ویدئو) وقوع انفجاری بزرگ در پل اتصال روسیه به کریمه

(ویدئو) وقوع انفجاری بزرگ در پل اتصال روسیه به کریمه

صد آنلاین | هنوز دلیل قطعی این انفجار مشخص نیست. رسانه‌های دولتی روسیه می‌گویند که یک مخزن سوخت آتش گرفته و همه تردد‌ها در این مسیر به حالت تعلیق درآمده است.

بی بی سی نوشت: گزارش‌ها حاکی از وقوع یک انفجار بزرگ در پل راه آهن و جاده‌ای است که روسیه را به کریمه اشغالی متصل می‌کند.

تصاویری که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده قطاری را نشان می‌دهد که روی پل کرچ در آتش سوخته است.

همچنین به نظر می‌رسد بخشی از پل جاده مجاور فروریخته است.

هنوز دلیل قطعی این انفجار مشخص نیست. رسانه‌های دولتی روسیه می‌گویند که یک مخزن سوخت آتش گرفته و همه تردد‌ها در این مسیر به حالت تعلیق درآمده است.

پل روی تنگه کرچ توسط ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۸، چهار سال پس از الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه افتتاح شد.

این پل به عنوان یک هدف کلیدی برای نیرو‌های اوکراینی مطرح شده است، چون روسیه از آن برای انتقال تجهیزات نظامی به اوکراین استفاده می‌کند.

در همین حال ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از جهان خواسته است تا از هم‌اکنون برای جلوگیری از استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین اقدام کند.

او در مصاحبه با جان سیمپسون، خبرنگار بی‌بی‌سی، تهدید‌های مقامات روسیه در روز‌های اخیر را "خطری برای کل کره زمین" توصیف کرد.

رئیس جمهوری اوکراین گفت باید به تحریم‌های پیشگیرانه دست زد. او گفت کرملین شروع به آماده کردن جامعه روسیه برای جنگ هسته‌ای در اوکراین کرده است، جایی که نیرو‌های متعارف آن متحمل شکست‌های مکرر شده‌اند.

 زلنسکی افزود که مسکو پیش از این با تصرف نیروگاه اتمی زاپوریژیا گامی در این راستا برداشته است.

ولادیمیر پوتین اخیرا غرب را متهم کرد که می‌خواهد روسیه را نابود کند و تاکید کرد که از "همه ابزار‌های موجود" برای محافظت از روسیه استفاده خواهد کرد و اشاره کرد که این می‌تواند شامل سلاح‌های هسته‌ای هم باشد.

رئیس‌جمهوری اوکراین در این مصاحبه درخواست حملات نظامی پیشگیرانه به روسیه را رد کرد و مدعی شد که اظهارات قبلی اشتباه ترجمه شده است.

از سوی دیگر مقامات اوکراینی می‌گویند دو محل دفن اجساد را در شهر لیمان در شرق که اخیرا از کنترل نیرو‌های روسیه خارج شده پیدا کرده‌اند.

پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک گفت یک مکان دارای حدود دویست گور است که گمان می‌رود متعلق به غیرنظامیان باشد. او گفت که گور دسته جمعی دیگر ممکن است شامل غیرنظامیان و سربازان باشد.

او گفت که ماموران بررسی هر دو محل را آغاز کرده‌اند.

پیشتر یک مقام ارشد پلیس گفته بود که یک گور دسته جمعی حاوی حدود صد و هشتاد جسد - از جمله جسد کودکان - در لیمان پیدا شده است که یک هفته پیش از نیرو‌های روسی پس گرفته شد.