شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوپک پلاس#عربستان#دولت#عربستان سعودی

خشم سناتور آمریکایی از تصمیم اوپک پلاس و موضع ریاض

خشم سناتور آمریکایی از تصمیم اوپک پلاس و موضع ریاض

یک سناتور آمریکایی از دولت این کشور خواست که تمام نیروهای خود را از عربستان سعودی خارج کند، تا ریاض از این پس برای حمایت خودش از پوتین کمک بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی ۲۱، برنی سندرز سناتور آمریکایی خشم خود را از تصمیم «اوپک پلاس» برای کاهش تولید نفت ابراز کرد و از عربستان سعودی، برجسته‌ترین عضو آن، خواست تا از این به بعد برای حمایت از این کشور از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کمک بگیرد.

سندرز همچنین از دولت آمریکا خواست که تمام نیروهای خود را از عربستان سعودی خارج کند. وی تاکید کرد: تا زمانی که عربستان سعودی با مسکو جهت افزایش قیمت گاز همکاری می کند، باید برای محافظت از خودش هم از روسیه کمک بگیرد.

این سناتور آمریکایی از دولت بایدن درخواست کرد که عربستان سعودی را رها کرده، فروش تسلیحات به ریاض را متوقف کند و به دنبال پایان دادن به ائتلاف نفتی «اوپک پلاس» باشد، ائتلافی که میزان تولید نفت جهان را در کنترل خود دارد.

گفتنی است اوپک پلاس در اجلاس روز چهارشنبه گذشته در وین درباره شدیدترین کاهش تولید نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به توافق رسید.

این توافق به رغم فشار آمریکا و دیگر کشورها برای تولید بیشتر حاصل شده و میزان عرضه را در بازار جهانی که هم اکنون نیز گفته می شود با کمبود عرصه مواجه است، محدودتر می کند.

افزایش قیمت نفت با کاهش قابل توجه تولید این محصول، دولت بایدن را در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره عصبانی کرده است.