شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#باشگاه پرسپولیس#فولاد

حمله به صندلی مدیرعاملی پرسپولیس

حمله به صندلی مدیرعاملی پرسپولیس/ چه کسانی می‌خواهند جای درویش را بگیرند؟

اتفاقات حاشیه‌ای درون پرسپولیس قبل از بازی با فولاد رخ داد که با تدابیر صورت‌گرفته از سوی عوامل خارجی این مساله حل شد، اما اتفاق مهم‌تر شایعاتی بود که پیرامون مدیریت باشگاه پرسپولیس به گوش رسید.

به گزارش مشرق، شایعاتی که مشخصا از سمتی هدایت می‌شود و به‌نظر می‌آید هدف‌شان فعلا فقط تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس و آمدن گزینه‌های مدنظر خودشان است. البته این گروه در چند ماه اخیر یکی دو بار دیگر هم از این اقدامات انجام داده بودند که بی‌نتیجه ماند. به‌نظر می‌آید حداقل این‌بار و در مقطع فعلی هم شاهد تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس نباشیم.

اینکه چه مسائلی پیش آمده که باعث شده چنین اتفاقاتی را در باشگاه پرسپولیس شاهد باشیم مطمئنا اهمیت زیادی دارد. این باشگاه چند ماهی بود که حداقل از لحاظ مدیریتی به آرامش رسیده با این حال سال‌هاست که باشگاه پرسپولیس درگیر اختلافات داخلی بوده و هست و تقریبا هر یکی دو سال یک‌بار عواملی از خود این باشگاه برای رسیدن به نیمکت مدیرعاملی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. شرایطی که شواهد امر نشان می‌دهد مجددا در باشگاه درحال پیش آمدن است و هرچه زمان جلوتر می‌رود این شیطنت‌ها بیشتر می‌شود خصوصا آنکه گفته می‌شود در هیات‌مدیره فعلی هم تعامل بین اعضا وجود ندارد و ماحصل آن نیز انتشار برخی اخبار محرمانه در فضای مجازی است!

 کمرنگ جلوه دادن نقش مدیریت در نقل و انتقالات 

یکی از مسائل مهمی که در تابستان حواشی زیادی را برای باشگاه پرسپولیس ایجاد کرد بحث فعالیت این باشگاه در بازار نقل‌وانتقالات بود. رضا درویش و معاونش محمد محمدی تلاش زیادی می‌کردند تا بازیکنان مدنظر یحیی گل‌محمدی را به‌خدمت بگیرند، اما در این مسیر انتقادهای زیادی متوجه آنها شد. درواقع در جذب هر بازیکنی باشگاه پرسپولیس معطل می‌کرد انتقادها از سوی برخی کانال‌ها همچنان وجود داشت. انتقادهایی که البته برخی‌شان درست بود اما نمی‌شد همه آنها را منصفانه دانست؛ اگرچه مسئولان نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس در فعالیت‌های تابستانی خود نقص‌هایی هم داشتند و در بسیاری از موارد شاهد تعامل‌شان با کادرفنی هم نبودیم.

 تعلل باشگاه، ناجی شدن لوکادیا و یک خرید مهم

حواشی باشگاه پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات زمانی به اوج خود رسید که این باشگاه قصد داشت مهاجم خارجی به‌خدمت بگیرد. مسئولان نقل‌وانتقالاتی این باشگاه به سراغ گزینه‌های خارجی زیادی رفتند اما هریک بنابه‌دلایلی انجام نشدند و همین کافی بود تا مدیران باشگاه تحت انتقادهای زیادی قرار بگیرند. البته در اینکه مدیریت باشگاه در زمینه جذب بازیکن خارجی زمان زیادی را هدر داد شکی نیست. چه‌بسا اگر لوکادیا و دیاباته زودتر به جمع سرخ‌پوشان پیوسته بودند الان از نظر بدنی شرایط بسیار بهتری داشتند. اما به هر دلیل انتقادها از درویش در آن مقطع به‌حدی رسیده بود که مخالفانش در باشگاه هر لحظه منتظر برکناری‌اش بودند.

درویش در روزهای تحت فشار خود در فصل نقل‌وانتقالات اقدام به جذب یورگن لوکادیا کرد. بازیکنی که سابقه بازی در لیگ‌های هلند، انگلیس و آلمان را در کارنامه فوتبالی خود داشت و پیوستن او به جمع سرخ‌پوشان باعث شد تا حد زیادی انتقادها از درویش کم شود. درواقع لوکادیا حکم ناجی را برای درویش پیدا کرد. 

چند هفته بعد از آمدن لوکادیا به پرسپولیس، مدیریت این باشگاه برای جلب نظر کادرفنی و مهم‌تر از آن هواداران، اقدام به جذب شیخ دیاباته کرد. هرچند خرید این بازیکن شاید چندان ضرورتی هم نداشت، اما با این حال درویش اقدام به این کار کرد. این انتقال هم تاثیر زیادی برای کم‌شدن انتقادهای اشاره شده از مدیریت باشگاه پرسپولیس را داشت.

 جانشین درویش هم معرفی شد

اتفاقات حاشیه‌ای اخیری که در اردوی پرسپولیس در قبل از بازی این تیم با تراکتور رخ داد بهانه خیلی خوبی شد تا مجدد جنگ داخلی در باشگاه پرسپولیس برای کنار گذاشتن مدیرعامل آغاز شود. در این میان خیلی زود و به فاصله چند دقیقه بعد از بازی پرسپولیس و تراکتور برخی کانال‌ها و سایت‌های خبری مدعی شدند که رضا درویش در آستانه برکناری قرار دارد. هرچند مسئولان این باشگاه سعی کردند این خبر را تکذیب کنند. اما اینکه این خبر چطور و چرا اینقدر سریع در محافل ورزشی پیچید برمی‌گردد به همان موضوع ارتباط برخی از مسئولان باشگاه با یک‌سری از کانال‌ها و پیج‌های هواداری. جالب اینکه برای او جانشین هم معرفی کردند. درواقع گزینه مدنظر آنها همان افرادی بودند که در این باشگاه با مدیریت رضا درویش مشکل داشتند. چنین ماجرایی به‌خوبی نشان داد که در پرسپولیس چه خبر است و چقدر مسئولان  این باشگاه با یکدیگر اختلاف‌نظر یا بهتر است بگوییم مشکل دارند. قطعا این ماجرا در ادامه لیگ باز هم برای پرسپولیس حواشی زیادی را در پی خواهد داشت. 

 جنگ برای رسیدن به صندلی مدیرعاملی

اولین‌بار نیست که شاهد جنگ برای رسیدن به نیمکت مدیرعاملی این باشگاه هستیم. بارها پیش از این اتفاق افتاده که برخی از اعضای هیات‌مدیره برای رسیدن به نیمکت مدیرعاملی راه‌های زیادی را امتحان کرده‌اند. یک عده به خواسته خود رسیدند اما مدت مدیریت‌شان کوتاه بود و برخی نیز در حسرت این پست ماندند. در چند سال اخیر همواره افراد زیادی بودند که از هیات‌مدیره به مدیرعاملی پرسپولیس رسیدند. از حمیدرضا سیاسی گرفته تا محمد نژادفلاح، علی‌اکبر طاهری، ایرج عرب، مهدی رسول‌پناه، حمیدرضا گرشاسبی و این آخری مجید صدری. در میان آنها گزینه‌هایی چون سیاسی، عرب، رسول‌پناه و صدری برای رسیدن به نیمکت مدیرعاملی هر تلاشی لازم بود انجام دادند، اما وقتی به صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس رسیدند مشخص شد که به درد این سمت نمی‌خورند. البته که برخی مثل گرشاسبی هم عملکرد نسبتا موفقی داشتند، اما درمورد عملکرد کلی این افراد اشاره شده بحث زیاد است اما آنچه برای همه مشخص شد اکثر این مدیران بعد از پایان کارشان در پرسپولیس با پیشنهادی حتی از تیم‌های لیگ یکی هم مواجه نشدند.

منبع: روزنامه فرهیختگان