شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#رئیس جمهور#فرانسه#یورو

فرانسه از تاسیس صندوق ۱۰۰میلیون یورویی برای تسلیح اوکراین خبر داد

فرانسه از تاسیس صندوق ۱۰۰میلیون یورویی برای تسلیح اوکراین خبر داد

رئیس جمهور فرانسه از تاسیس صندوقی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو برای تسلیح اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از تاسیس صندوق ۱۰۰ میلیون یورویی برای تسلیح اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا صندوقی را به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار تاسیس خواهد کرد که به اوکراین اجازه می دهد سلاح های خود را مستقیماً در اروپا خریداری نماید.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه پیش از این «پیر لیوی» سفیر فرانسه در مسکو را به دلیل تجهیز اوکراین به تسلیحات نظامی احضار کرده بود.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف روسی بر خطرات مترتب بر افزایش مقادیر سلاح و تجهیزات تسلیمی به کی یف و نیز تشدید برنامه‌های آموزش نظامیان اوکراین تاکید کرد.

لازم به ذکر است که مسکو همواره ارسال و تأمین سلاح به اوکراین را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده که چنین اقداماتی تنها به طولانی شدن جنگ انجامیده و در نتیجه نهایی آن تأثیری نخواهد گذاشت، ضمن اینکه چنین این کار خطر رویارویی مستقیم روسیه و ناتو را افزایش خواهد داد.

کشورهای مختلف اروپا و ایالات متحده آمریکا تسلیحات و تجهیزات نظامی زیادی را به منظور مقابله با روسیه در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

«اورسلا فن درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد اتحادیه اروپا تصمیم دارد طی روزهای آینده کمک‌های مالی و نظامی بزرگی به اوکراین ارسال کند.

وی دراین‌باره گفت: ما در حال گفتگو درباره کمک ۲ میلیارد یورویی هستیم.

رئیس کمیسیون اروپا افزود که اتحادیه اروپا همچنان به کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین ادامه خواهد داد.