شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##روش#برای#مراقبت#بریس‌#دندان

۵ روش برای مراقبت از بریس‌ دندان

بریس‌ دندان می‌توانند دهان شما را مستعد باکتری‌ها و تجمع پلاک کنند و مشکلات بیشتری مانند پوسیدگی و التهاب لثه به وجود بیاورند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از fakazanews، برای مراقبت از بریس‌ دندان و جلوگیری از پوسیدگی بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

از خمیر دندان توصیه شده استفاده کنید

باید حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید. علاوه بر این انتخاب خمیر دندان مناسب بسیار اهمیت دارد. ازخمیردندان های خانگی و مارک های سفید کننده که ممکن است به بریس های شما آسیب برسانند، استفاده نکنید.

مسواک مناسب

نوع مسواک نیز مهم است. یک مسواک سخت برای مقابله با میکروب های عالی به نظر برسد، اما در واقع، این نوع مسواک ها می توانند آسیب زیادی به بریس ها، لثه ها و دندان ها وارد کنند.

بهترین مورد یک مسواک نرم است.

برای تمیز کردن بهتر، می توانید یک مسواک برقی نرم بخرید.

نخ دندان کشیدن با روش مناسب

نخ دندان کشیدن روزانه با بریس بسیار خسته کننده است. مناطق زیادی وجود دارد که باید تمیز شوند.

در حین نخ دندان کشیدن باید مراقب باشید که ملایم رفتار می کنید و از روش درست این کار را انجام می دهید.

غذاهای مناسب با بریس‌ دندان بخورید

در انتخاب مواد غذایی باید مراقب باشید. برخی از آن‌ها باعث درد می شوند، غذاهای جویدنی و چسبنده بهتر است استفاده نشود؛ زیرا تمیز کردن آنها سخت است.

مراقب غذاهای سفت و ترد مانند سیب و آجیل باشید. اینها می توانند باعث آسیب شوند.

ملایم رفتار کنید

آخرین چیزی که باید در مورد آن احتیاط کنید، ور رفتن با بریس‌های دندان است. برخی از ما عادت جویدن مداد، خودکار و ناخن داریم که باید کنار گذاشته شود.

علاوه بر این به هیچ وجه سیم ها، قلاب ها، باندها یا هر قسمت از بریس های خود را نکشید. آنها شکننده هستند و تعویض آن ها هزینه‌ای زیادی دارد.