کولاک پلیس البرز در برخورد با محموله های ممنوعه

به گزارش رکنا؛ سرهنگ "مهدی افشاری" ضمن تبریک آغاز هفته فراجا گفت: پلیس امنیت اقتصادی با هدف ورود جدی پلیس در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی تأسیس و در سال های اخیر اقدامات مثبتی از خود به جا گذاشته است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت پلیس امنیت اقتصادی استان البرز از زمان تاسیس، افزود: یکی از حوزه های فعالیت پلیس امنیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در این راستا با تلاش همکاران پرتلاش بنده در اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ۶ ماهه ی اول امسال با اجرای ۱۲ مرحله طرح سراسری بیش از 30 میلیون عدد انواع کالا به ارزش ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کشف شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز اضافه کرد: بیشتر کالاهای مکشوفه قاچاق در استان البرز مربوط به لوازم یدکی خودرو، دستگاه آلات صنعتی، خودرو و موتورسیکلت های قاچاق، اقلام اساسی و داروهای کمیاب بوده است.

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به ورود جدی پلیس امنیت اقتصادی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۵۴ هکتار از زمین هایی که توسط افراد سودجو از اراضی ملی زمین خواری شده بودند رفع تصرف شدند.

سرهنگ "افشاری" ادامه داد: همچنین با اقدامات صورت گرفته در پلیس امنیت اقتصادی ۲۰۰ هکتار از اراضی باغی و کشاورزی که تغییر کاربری داده شده بودند با همکاری مراجع قضائی و سایر دستگاه‌های مرتبط به کاربری خود بازگشتند.

وی از انهدام ۳ باند رشا و ارتشاء در ادارات دولتی در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و بیان داشت: ارزش ریالی این پرونده ها 10 میلیارد ریال بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی البرز از کشف یک پرونده اختلاس در یکی از بانک های استان خبر داد و گفت: ارزش اختلاس صورت گرفته در این پرونده 680 میلیارد ریال بوده که در این زمینه 3 نفر دستگیر و به مراجع قضئی معرفی شدند.

این مقام انتظامی از کشف ۲۱ پرونده احتکار کالای اساسی در 6 ماه اول خبر داد و گفت: در این زمینه ۲۱ نفر دستگیر و ارزش کالاهای مکشوفه ۷۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ افشاری در ادامه به دستگیری 5 اخلالگران در نظام ارزی در 6 ماه اول سال اشاره کرد و گفت: از این افراد بیش از ۵۱ هزار واحد انواع ارز کشف شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز در پایان ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با پلیس خاطرنشان ساخت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پل ارتباطی مردم با پلیس امنیت اقتصادی است که شهروندان می توانند با تماس با این مرکز اخبار و اطلاعات خود را در اختیار کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی قرار دهند.