شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#معاون وزیر#اروپا

مسکو اعلام کرد؛

بررسی همه گزینه ها برای شناسایی عوامل حمله به «نورد استریم»

بررسی همه گزینه ها برای شناسایی عوامل حمله به «نورد استریم»

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش همه گزینه ها برای شناسایی عوامل حمله به خطوط اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا را بررسب خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش همه گزینه‌ها را برای شناسایی عوامل حمله به دو خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم ۱ و ۲) بررسی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سرگئی ورشینین همچنین اعلام کرد که روسیه با انجام تحقیقات بین المللی با مشارکت آلمان درباره حمله تروریستی به خطوط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موافق است.

این در حالی است که روسیه بارها اعلام کرده است که نابودی پروژه نورد استریم به نفع آمریکا است.

در همین زمینه، ریچارد بلاک سناتور سابق آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی tv۳۶۰ تاکید کرد: انفجار خط لوله نورد استریم توسط سیا و با موافقت اولاف شولتس صدراعظم آلمان انجام شد. وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد صدر اعظم آلمان به اندازه کافی به مردم کشورش علاقه‌ای ندارد و با آنها صادق نیست، وی به در معرض تهدید قرار گرفتن آرامش و ثبات مالی آلمان بی توجه است.

خطوط لوله نورد استریم طی هفته گذشته از چهار نقطه دچار نشتی شد که تازه‌ترین آن را گارد ساحلی سوئد گزارش داد. در پی این اتفاق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با ابراز نگرانی شدید مسکو بابت این حادثه، احتمال خرابکاری در این ماجرا را رد نکرد. زمین‌شناسان سوئدی بعدها اعلام کردند که دو انفجار در امتداد مسیر خطوط لوله نورد استریم رخ داده است. آژانس انرژی دانمارک نیز اعلام کرده که حجم زیادی از گاز وارد دریا شده و کشتی‌ها و هواپیماها از ورود به شعاع پنج مایل دریایی منطقه ممنوع شدند.