شهرخبر

وزیر آموزش و پرورش: توجه دشمنان به نقش دانش‌آموزان در پیشرفت کشور معطوف شده است

وزیر آموزش و پرورش: توجه دشمنان به نقش دانش‌آموزان در پیشرفت کشور معطوف شده است

تسنیم نوشت: وزیر آموزش و پرورش از آغاز مرحله دوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ۱۷۰۰ نفر معلم جوان را به عنوان رهیاران آموزشی تربیت کردیم که وظیفه آنها کمک به تحقق سند بنیادین تحول در همه استان‌های کشور است.

یوسف نوری بعدازظهر امروز در پایان سفر یک‌روزه خود به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به موفقیت دانش‌آموزان ما در المپیادهای دانش‌آموزی جهان که منجر به کسب 20 مدال طلا برای کشورمان شد، توجه دشمنان به نقش دانش‌آموزان در پیشرفت کشور معطوف شده است.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به پیشرفت‌های کشور ما در حوزه علم و فناوری و درخشش دانش‌آموزان ما در مسابقات جهانی و بین‌المللی دشمن به دنبال این است که ما را از ریل رشد و پیشرفت آموزشی خارج کند و دانش‌آموزان ما را درگیر حواشی موجود در فضای مجازی کند.

نوری هدف دشمن از به تعطیلی کشاندن مدارس را متوقف کردن رشد علمی و فرهنگی دانش‌آموزان ایرانی دانست و ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس بعد از 26 ماه از همکاران خواسته‌ایم حتماً مدارس باز باشند و آموزش‌ها به شکل حضوری انجام شود، تا جلوی افت تحصیلی دانش‌آموزان که در دوران کرونا افزایش یافته بود، گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه توسعه عدالت آموزشی را هدف محوری آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: رویکرد ما این است که نباید حتی یک دانش‌آموز در مناطق محروم و دورافتاده دچار ترک تحصیل شود و به همین خاطر است که در برخی روستاها حتی برای یک دانش‌آموز هم یک معلم می‌فرستیم.

نوری افزود: البته در بعضی از نواحی و نقاط کشور با مشکل کمبود فضای آموزشی و مدرسه دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که در این زمینه هم تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز این کمبودها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی همچنین از آغاز مرحله دوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: 1700 نفر معلم جوان را به عنوان رهیاران آموزشی تربیت کردیم که وظیفه آنها کمک به تحقق سند بنیادین تحول در همه استان‌های کشور است.

نوری همچنین درباره نحوه استخدام نیروهای جدید در آموزش و پرورش عنوان کرد: در این حوزه فقط 2 روش مورد تأیید ماست که روش اول شرکت در آزمون استخدامی و روش دوم هم تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است.

۴٧۴٧