دیدار باقری با مقام مجارستانی/ ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است

 

 

 علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی به مجارستان سفر کرده، روز سه شنبه ۱۲ مهرماه در محل پارلمان این کشور با «ژولت نمت» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه در این دیدار، وقوع جنگ در اروپا را نه‌ تنها عامل تشدید تنش در بین کشورهای اروپایی توصیف کرد، بلکه آن را عامل تهدید امنیت انرژی و امنیت غذایی جهانی خواند و تصریح کرد: با توجه به همسویی ایران و مجارستان در مخالفت با جنگ و با لحاظ این که ایران همسایه روسیه و مجارستان همسایه اوکراین است، باید تلاش کرد تا روند جاری در اروپا از نزاع و درگیری مسلحانه به میز گفت‌وگو تغییر مسیر دهد.

معاون وزیر خارجه در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان گفت: ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است.

باقری حضور هیأت ایرانی در پارلمان مجارستان را بیانگر اهتمام ویژه ایران به روابط پارلمانی خواند و نقش پارلمان‌ها در توسعه و تحکیم روابط دوجانبه را مهم برشمرد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان نیز ضمن ابراز امیدواری برای تبادل هیأت‌های پارلمانی بین دو کشور عنوان کرد: نقش تعیین کننده ایران در ثبات و امنیت منطقه‌ای انکارناپذیر است و به همین جهت مجارستان به تحکیم روابط با ایران اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.