شهر خبر
وزیر امور خارجه ایران اتحادیه اروپا را تهدید کرد

وزیر امور خارجه ایران اتحادیه اروپا را تهدید کرد

وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با همتای ایتالیایی خودش گفت: از مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ایران ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جمهوری اسلام ایران باشد.

اعتمادآنلاین|

در تماس تلفنی روز جاری لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، مذاکره برای لغو تحریم ها، حوادث اخیر در کشورمان و مداخلات خارجی در تحولات داخلی ایران مورد رایزنی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد عملی به دموکراسی، همواره به مطالبات مسالمت آمیز مردم توجه کرده است. در وقایع اخیر مداخله‌گران خارجی، عوامل سازماندهی شده و تروریست ها به ویژه در زاهدان و غرب کشور ایران، مسیر اجتماعات مسالمت آمیز مردم را به سمت خشونت، آشوب و کشتار مردم بی‌گناه و پلیس و حافظان امنیت سوق دادند.

امیرعبداللهیان افزود: بار دیگر مردم بزرگ ایران با برخورداری از بصیرت سیاسی اجازه تعرض خارجی و خدشه سیاسی به استقلال سیاسی، تمامیت ارضی و حاکمیت کشور را ندادند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: ما بر اساس قوانین محکم خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان مان متعهدیم و رسیدگی دقیق و عادلانه به آن با جدیت ادامه دارد. در عین‌ حال از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جمهوری اسلام ایران باشد.