شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکنش ظریف

واکنش ظریف به نا آرامی‌های اخیر | مردمی داریم که در برابر حرف نادرست مقاومت می‌کنند

سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

محمد جواد ظریف تاکید کرد که گفتمان عزت که گفتمان مقام معظم رهبری است، در کنار حضور مردم، بزرگترین عامل بازدارنده برای جمهوری اسلامی بوده و در آینده هم خواهد بود.

آشنایی با رویداد سرقت و انتشار فایل صوتی ظریف

به گزارش همشهری آنلاین‏، نشست «خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران» با حضور ۹۰ استاد دانشگاه تهران در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمدجواد ظریف، عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در این نشست با بیان اینکه «در طول ۴۲ سال گذشته، مردم بزرگترین عامل امنیت و استقرار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند»، گفت: گفتمان عزت که گفتمان مقام معظم رهبری است، در کنار حضور مردم، بزرگترین عامل بازدارنده برای جمهوری اسلامی بوده و در آینده هم خواهد بود. اینکه ما از یک طرف زیر بار زور نمی‌رویم و اینکه مردمی داریم که در برابر حرف نادرست مقاومت می‌کنند، بزرگترین عامل بازدارنده بوده است.

وی با سپاسگزاری از رئیس دانشگاه تهران بخاطر پیگیری و تلاش برای آزاد شدن دانشجویانی که در ناآرامی‌های اخیر بازداشت شده بودند، خاطرنشان کرد: در دنیایی که ارتباطات جهانی شده، روایت‌های جهانی هستند که ذهن‌ها را می‌سازند و سیاست‌ها را شکل می‌دهند. تصویری که از دانشجوی زندانی در دنیا ایجاد می‌شود این است که در قشر روشنفکر دانشگاهی ایران یک تعارض اساسی وجود دارد اما اینکه دانشجو بتواند حرفش را بزند نقطه قوت ما محسوب می‌شود.

گزارش متن کامل این نشست را از اینجا بخوانید.