شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایجاد اشتغال

سواحل مکران فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و رونق تولید است

سواحل مکران فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و رونق تولید است

با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص حساسیت و اهمیت سواحل مکران و دریای عمان و برنامه های تحولی وزیرجهادکشاورزی در خصوص توسعه شیلاتی در سواحل مکران ، پیرو دستور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران کمیته ای به عنوان «توسعه شیلات در سواحل مکران» با عضویت معاونین و مدیران بخش های تخصصی سازمان شیلات ایران تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی دهقانی مشاور معاون وزیر و رئیس کمیته «توسعه شیلات در سواحل مکران» با اعلام سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مکران افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص در استان های هرمزگان و سیستان وبلوچستان (چابهار) انجام شده است. از جمله مطالعات جامعی توسط مشاورین بخش خصوصی توسعه شیلات در سواحل مکران که توسط دانشگاه شهید بهشتی و شرکت دریابندر صورت پذیرفته و ظرفیت ها و اراضی قابل استفاده در خصوص پرورش آبزیان در سواحل مکران شناسایی گردیده است.

وی گفت: براساس مطالعات انجام شده طول سواحل مکران حدود 650 کیلومتر است که شامل شهرستان های میناب، سیریک، جاسک در شرق استان هرمزگان و زرآباد، کنارک و دشتیاری در سیستان و بلوچستان می باشد.
دهقانی به فرآیند تصویب طرح های توسعه زیربخش در سواحل مکران، اشاره نمود و افزود: جلسات متعددی به منظور ایجاد پایگاه در این حوزه برگزار شده است.
وی ظرفیت های شیلاتی در سواحل مکران را در زمینه آبزی پروری به پرورش ماهی در قفس دریایی، تکثیر و پرورش میگو و حوزه صید و صیادی به صید پایدار و ترویج صید مسئولانه، اصلاح روش های صید با تاکید بر کیفی سازی صید توسعه زیرساخت های صید و صیادی و تبدیل زیرساخت ها به کانون اقتصادی منطقه اشاره کرد.
در پایان مشاور معاون وزیر و رئیس کمیته توسعه شیلاتی در سواحل مکران افزود: دبیرخانه توسعه شیلات در سواحل مکران آمادگی کامل دارد تا از ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه های شیلاتی استفاده نماید.
گفتنی است مهدی دهقانی رئیس کمیته توسعه شیلات در سواحل مکران، رجبعلی قربانزاده عضو و دبیر کمیته، رضا احمدی میانجی  عضو کمیته، حمزه رستم پور عضو کمیته، مهدی شکوری عضو کمیته، سیدمصطفی بهشتیان عضو کمیته، مهدی علامیر عضو کمیته، وحید معدنی عضو کمیته، ناصر کرمی راد عضو کمیته، محبعلی سیستانی عضو کمیته، عباس مختاری آبکناری عضو کمیته، رضا عباسپور نادری عضو کمیته می باشند. 

انتهای پیام/