شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مجلس#رئیسه مجلس

موسوی در تشریح جلسه رأی اعتماد «زاهدی وفا»

دولت هرچه سریع‌تر وزیر جدید را معرفی کند

دولت هرچه سریع‌تر وزیر جدید را معرفی کند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر قانون وزیر پیشنهادی باید رأی اکثریت مطلق نمایندگان را کسب کند اما زاهدی وفا موفق به کسب رأی مطلق نمایندگان نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نظام الدین موسوی ظهر امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) در جمع خبرنگاران در رابطه با بررسی صلاحیت محمدمهدی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: امروز جلسه مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدمهدی زاهدی وفا برگزار شد. بعد از سخنان موافقین و مخالفین این وزیر پیشنهادی و همچنین ۳۰ دقیقه توضیحات او از برنامه‌هایش رأی گیری به عمل آمد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از ۲۷۲ نماینده حاضر در صحن مجلس، ۱۳۶ نفر رأی موافق، ۱۲۵ نفر رأی مخالف و ۹ نفر رأی ممتنع دادند که بر این اساس وزیر پیشنهادی موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس نشد.

وی در رابطه با حواشی و اخبار ضد و نقیض منتشر شده در رابطه با رأی اعتماد زاهدی وفا توضیح داد: مطابق بند ۵ ماده ۱۱۷ آئین نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی باید رأی اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در صحن را کسب کند. اما بر این مبنا زاهدی وفا موفق به کسب این رأی نشد. آنچه در رابطه با بازشماری مطرح شد درباره تعداد نمایندگان حاضر در صحن بود و اگر بازشماری اتفاق افتاده باشد، تغییری در آرای اخذ شده صورت نگرفته است.

موسوی تأکید کرد: اگر وزارتخانه‌ای به هر دلیلی وزیر نداشته باشد تا سه ماه می‌تواند با سرپرستی اداره شود. این مهلت برای زاهدی وفا تمام شده و با اذن و مجوز رهبری مدت زمان سرپرستی او افزایش یافته است. بنابراین دولت باید در اسرع وقت وزیر جدید را معرفی کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنوز اطلاع ندارم که این مجوز برای ادامه سرپرستی زاهدی وفا ادامه دارد یا نه. اما بنا بر قانون باید معرفی وزیر جدید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.