شهر خبر

ولید جنبلاط:

رژیم صهیونیستی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی تسلیم حزب الله شد

رژیم صهیونیستی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی تسلیم حزب الله شد

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان تأکید کرد که لبنان به لحاظ دفاعی به حزب الله نیاز دارد و رژیم صهیونیستی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی تسلیم حزب الله شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به مذاکرات ترسیم مرزهای کشورش با فلسطین اشغالی و جایگاه حزب الله در این مذاکرات اظهار نظر کرد.

بر اساس این گزارش، جنبلاط ضمن اظهاراتی در این خصوص گفت: اسرائیل در پرونده ترسیم مرزهای دریایی تسلیم قدرت حزب الله شد و به پرواز درآمدن پهپادهای حزب الله بر فراز میدان گازی کاریش، سودمند واقع شد.

این مقام حزبی لبنان تصریح کرد: لبنان به لحاظ دفاعی به حضور و وجود حزب الله نیاز دارد.

این اظهارات ولید جنبلاط در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های عبری زبان دیروز دوشنبه از استعفای مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی در موضوع ترسیم مرزهای دریایی با لبنان خبر داد.

منابع صهیونیستی به علت اصلی این استعفا اشاره‌ای نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد اختلافات شدید در بین مقامات اسرائیلی، درباره پیشنهاد جدید آمریکا در موضوع ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی علت اصلی این مسأله بوده است.

از ابتدای هفته جاری در پی ارائه پیشنهاد جدید آمریکا که تحت عنوان پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی مطرح شده، طرف‌های لبنانی درباره آن ابراز رضایت مندی کرده و صهیونیست‌ها در مقابل دچار اختلاف و تشتت آرا شده‌اند.