شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

قانون خدمات کشوری ظرفیت دریایی ایران را منجمد کرده است

قانون خدمات کشوری ظرفیت دریایی ایران را منجمد کرده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان"قانون خدمات کشوری ظرفیت دریایی ایران را منجمد کرده است" گفت: توان تامین کشتی رو-رو را نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌  علی‌اکبر صفایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون 107 میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است، اظهار کرد: موجودی کالای اساسی در بنادر، اسکله‌ها و لنگرگاه 6 میلیون و 800 هزار تن است که اطمینان زیادی برای کشور است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا امروز 53 هزار کشتی به بنادر کشور تردد داشته‌اند که با ایمنی کامل وارد و خارج شده‌اند.

وی افزود: همچنین در بازه اشاره شده 7.5 میلیون نفر مسافر دریایی در بنادر کشور جابجا شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ظرفیت‌های دریایی کشور با قانون خدمات کشوری منجمد شده است،‌ اضافه کرد: این قانون در رابطه با عموم تصویب شده اما در حوزه تخصصی دریایی اعمال می‌شود.

صفایی بیان کرد: اوایل انقلاب 6 دانشگاه دریایی در کشور برای تامین نیرو شرکت‌های خصوصی و دولتی ایجاد شد. اما با وضعیت کنونی صنعت دریایی کشور تا 15 سال آینده نابود می‌شود و دیگر دریانورد نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که با تداوم روند کنونی تا 5 سال دیگر افرادی کنترل تردد 53 هزار شناور در بنادر کشور را برعهده می‌گیرد که کشتی ندیده‌اند، گفت: در صورت تربیت دریانورد با ظرفیت کامل در دانشگاه‌های دریایی، ظرفیت جذب سالانه 500 تا 1000 نیرو را در سازمان بنادر داریم.

وی همچنین با بیان این‌که توان تامین کشتی رو-رو را نداریم، افزود: رستم قاسمی تنها وزیر دریایی است که در تمام سازه‌های دریایی نقش ویژه‌ای را داشته و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/