شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اروپا#انگلیس#وزارت#وزارت دفاع

جنگنده‌های تایفون انگلیس در شرق اروپا به پرواز درآمدند/ آمادگی ناتو برای حمله احتمالی روسیه

وزارت دفاع انگلیس از گشت‌ هوایی جنگنده‌های «تایفون» خود در شرق اروپا جهت محافظت از اعضای ناتو برابر هرگونه حمله محتمل روسیه خبر داد.

جنگنده‌های تایفون انگلیس در شرق اروپا به پرواز درآمدند/ آمادگی ناتو برای حمله احتمالی روسیه
به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، حمایت های غرب و کشورهای عضو ناتو از اوکراین در جنگ با روسیه باعث شد پوتین رئیس جمهوری روس ها کشورهای حامی اوکراین را تهدید به استفاده از سلاح اتمی علیه آنها کند. همین امر نگرانی کشورهای عضو ناتو را در پی داشته است تا جایی که وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه از گشت‌های هوایی جنگنده‌های «تایفون» خود در شرق اروپا خبر داد.

به نوشته وبگاه «وزارت دفاع انگلیس» جنگنده‌های تایفون و یک فروند هواپیمای سوخترسان «وویجر» نیروی هوایی انگلیس برای کمک به امنیت حریم هوایی شرقی ناتو از اسکاتلند به لهستان در حال انجام گشت‌های هوایی هستند.

جت‌های تایفون نیروی هوایی انگلیس اخیرا نیز به همین منظور به پرتغال پرواز کردند تا توانایی خود را در غرب مدیترانه نشان دهند.

به نوشته وبگاه وزارت دفاع انگلیس، این ماموریت هوایی در این برهه به دلیل حمله روسیه به اوکراین و اقدام ناتو برای محافظت از کشورهای عضو در جناح شرقی برابر تهاجم احتمالی روسیه مهم است.

ناتو در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، شمار جنگنده‌های آماده‌باش خود را در سراسر اروپای شرقی افزایش داده است.

سرلشکر «یورگ لبرت» رئیس ستاد فرماندهی هوایی ناتو پیشتر گفته بود که نیروی هوایی ناتو حضور خود را در بخش شرقی ائتلاف تقویت کرده و به محافظت از ناتو برابر هرگونه تجاوز کمک می‌کند.