شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی

توضیح ضرغامی درباره ماجرای دستگیری گردشگر اسپانیایی/ با موافقان محدودسازی فضای مجازی مخالفم

توضیح ضرغامی درباره ماجرای دستگیری گردشگر اسپانیایی/ با موافقان محدودسازی فضای مجازی مخالفم

وزیر گردشگری گفت: ن معتقدم که به خاطر اغتشاشات، دستگاه های امنیتی مدت کوتاهی باید فضای مجازی را مدیریت کنند تا امنیت مردم حفظ شود، اما اگر کسانی بخواهند از این مسأله استفاده کنند و بگویند ما مخالف فضای مجازی هستیم و وقتی هم مسائل امنیتی حل شد باید به دنبال محدودسازی در یک سطوح وسیع تر باشیم، حتماً من از مخالفان آن هستم با صدای بلند گفتم.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه مراسم اختتامیه هفته گردشگری با حضور در جمع خبرنگاران به عنوان وزیر دولت و عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص اتفاقات اخیر و قطع پلتفرم های اینترنتی که منجر به انصراف گردشگران از سفر به ایران شده، گفت: من حرف هایم را با صراحت در توئیت هایم زدم، شما به توئیت مار و پله مراجعه کنید.

وی افزود: خود حرف زدن در جایی که کسی موضعی نمی گیرد یک اقدام مهم است، حرف های روشن زدن خود بخشی از راه حل است، من عضو فضای مجازی هستم و در مورد بسیاری مسائل مواضع صریح و روشن در فضای مجازی دارم.

ضرغامی ادامه داد: تا جایی که در توانم است چون مسئولیت دارم باید تلاش کنم در جلساتی که مسئولیت دارم ایده هایم را جلو ببرم و دفاع کنم، طبیعی است وقتی یک شورا به یک جمع بندی خاصی می رسد، باید موید آن جمع بندی باشم و نگویم اگر من یک نظر خاصی دارم هرچه آن شورا تصویب کرد من حرف خودم را بزنم، این یک منطق مدیریتی است من باید حرف هایم را آنجا بزنم. این از روش درست و مستدل مدیریتی.

عضو شرای عالی فضای مجازی گفت: اما یک اعتقاداتی خودم به صورت شخصی دارم و آن جاهایی که لازم است با استدلال هایی که دارم وقتی مطرح می کنم خودش می تواند چراغ راهی باشد برای کسانی که می خواهند واقعی تر مسائل را ببیند، این راه را برای خودم انتخاب کردم و هزینه هایش را هم دارم مرتب می دهم، دیگر نگویم کجا هزینه دادم.

وی افزود: وقتی آشوب می شود دستگاه ها باید وظیفه شان را انجام دهند باید به دنبال جاسوس های خارجی بگردند، چند شب پیش یکی از گردشگران اسپانیایی را در حال عکاسی از خیابان دستگیر می کنند، با من تماس گرفتند و به من اطمینان دادند که ایشان هیچ قصد خاصی نداشته و همراه با بقیه گردشگران در حال عکاسی از خیابان ها بوده، من خودم برایم مسجل شد این می تواند مصداق جاسوسی نباشد، تا ساعت 2 بعد نیمه شب پیگیری کردیم و خوشبختانه نیروی انتظامی که دستگیر کرده بود قانع شد و خوشان هم تحقیق کردند و آن گردشگر نیمه شب آزاد شد.

ضرغامی تأکید کرد: ما نمی خواهیم در کار دستگاه های امنیتی دخالت کنیم، من معتقدم که به خاطر اغتشاشات، دستگاه های امنیتی مدت کوتاهی باید فضای مجازی را مدیریت کنند تا امنیت مردم حفظ شود، اما اگر کسانی بخواهند از این مسأله استفاده کنند و بگویند ما مخالف فضای مجازی هستیم و وقتی هم مسائل امنیتی حل شد باید به دنبال محدودسازی در یک سطوح وسیع تر باشیم، حتماً من از مخالفان آن هستم با صدای بلند گفتم.

وی ادامه داد: فضای مجازی برای تقویت انقلاب اسلامی آمده، حرف ها، شعارها و آرمان های انقلاب شفاف است، اگر تعارضی وجود دارد و در رسانه های رسمی به خاطر مجموع مصلحت ها ممکن است این تعارضات خیلی مطرح نشود، در فضای مجازی این کار انجام می شود و من از مدافعان اول فضای مجازی هستم.

وی در پایان گفت: من همه حرف هایم را در فضای مجازی می زنم و در شورای عالی فضای مجازی هم مواضعی که دارم صریح است اما نسبت به مصوبات آنجا پایبندی دارم، امیدوارم مجموعه کشور و مجموعه اتفاقات به گونه ای رقم بخورد که شاهد فضای باز در کشور باشیم.

انتهای پیام/