شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##خطوط#لوله#نورد#استریم#توان#بازسازی#کرد

خطوط لوله نورد استریم را می توان بازسازی کرد

وی گفت:« امکانات فنی برای بازسازی زیرساخت ها وجود دارد، نیاز به زمان و بودجه مناسب دارد. من مطمئن هستم که فرصت های مناسبی پیدا خواهد شد.»

به گفته این مقام مسئول، اما اولین قدم باید مشخص شود که چه کسی پشت این حادثه است.

وی اظهار داشت: از امروز، ما از این واقعیت پیش می‌رویم که قبل از هر چیز باید مشخص شود چه کسی این کار را انجام داده است و مطمئن هستیم که کشورهای خاصی که قبلاً مواضع خود را ابراز کرده بودند، به این کار علاقه داشتند. هم ایالات متحده و هم اوکراین و هم لهستان زمانی گفتند که این زیرساخت کار نمی کند، آنها برای اطمینان از آن هر کاری انجام می دهند، بنابراین، لازم است به طور جدی به آن رسیدگی شود. 

روزنامه Der Tagesspiegel به نقل از سرویس های امنیتی آلمان، پیشتر گزارش داده بود که مسیرهای آسیب دیده در صورت عدم تعمیر سریع، برای همیشه از دسترس خارج می شوند، زیرا آب نمک می تواند باعث خوردگی شود.

بر اساس گزارش راشاتودی، مقامات دانمارکی روز دوشنبه نشتی در هر دو خط لوله نورد استریم 1 و 2 را گزارش کردند که یکی از اپراتورهای محلی خط لوله متوجه کاهش فشار به دنبال یک سری انفجارهای زیردریایی در منطقه شد.

 آژانس انرژی دانمارک اوایل روز یکشنبه گزارش داد که فشار روی نورد استریم 1 ثابت است و نشت گاز به پایان رسیده است، در حالی که روز شنبه اعلام کرد نورد استریم 2 نیز نشت گاز را متوقف کرده است.

روسیه، به طور گسترده ای این حادثه را نتیجه خرابکاری می دانند.

همچنین آن را یک حمله تروریستی خوانده است. در حالی که افراد پشت صحنه آن هنوز شناسایی نشده اند، مسکو آمریکا را مقصر دانسته است.

انتهای پیام/