شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزنه برداری#سعید

سعید علی حسینی: وزنه برداری ایران جزو قدرت های آسیاست

سعید علی حسینی: وزنه برداری ایران جزو قدرت های آسیاست

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: سطح مسابقات آسیایی بحرین با توجه به در پیش بودن رقابتهای جهانی در کلمبیا قابل پیش بینی نیست اما وزنه برداری ایران همواره جزو قدرت‌های آسیا بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: با توجه به این که از اواخر تیرماه مسابقات آسیایی بحرین در تقویم فدراسیون آسیا گنجانده شد و از قبل قرار نبود این مسابقات به دلیل همزمانی با بازی های آسیایی، برگزار شود بنابراین کادر فنی تیم ملی وزنه برداری تصمیم گرفت نفرات اصلی که در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی (قونیه) حضور داشتند، تمرینات خود را برای حضور در مسابقات جهانی (کلمبیا) ادامه دهند اما فرصت حضور در مسابقات آسیایی را در اختیار یک تیم جدید از ورزشکاران جدید قرار دهیم که به دلایل مختلف از جمله آسیب دیدگی، در چند سال گذشته شانس شرکت در رقابت های بین المللی را نداشته اند.

وی غیبت علی داودی در قونیه و حضور وی در مسابقات آسیایی را نیز ناشی از همین تصمیم کادر فنی عنوان کرد. به گفته وی «داودی بعد از المپیک دچار آسیب دیدگی شده و در مسابقات همبستگی حضور نداشت بنابراین قرار شد در بحرین حضور داشته باشد که الحمدالله با توجه به تمرینات دو ماهه اخیر، او و تمامی نفرات جدید به آمادگی مطلوب و رکوردهای خوبی رسیدند.»

سرمربی تیم ملی با تاکید بر همین موارد، غیبت علی هاشمی و کیانوش رستمی از ترکیب تیم اعزامی به آسیا را توضیح داده و گفت: با توجه به دلایلی که در بالا گفته شد، کادر فنی از ابتدا برنامه ای برای حضور این دو نفر در مسابقات آسیایی نداشت چون از ابتدا می خواستیم به افرادی از تیم جوانان و کسانی که پشت خط تیم ملی مانده بودند فرصت بدهیم. از طرفی بعد از تنشی که بین دو وزنه بردار ملی پوش رخ داد، کادر فنی از ایشان خواستند که طبق مقررات اردو رفتار حرفه ای داشته باشند و با هم مصالحه کنند ولی از آنجا که تنش بالا گرفته بود و آنها قبول نکردند، گزارش مسئله را بعد از هماهنگی با مدیر تیم های ملی و همچنین سرپرست فدراسیون نوشتیم که کمیته انضباطی طبق وظیفه ای که دارد به این موضوع ورود کرد. بعد از بررسی کمیته انضباطی و احکامی هم که ابلاغ شد، در نهایت دو نفر پذیرفتند که باید رفتار حرفه ای داشته باشند و ضمن عذرخواهی از کادر فنی و از یکدیگر، صلح و سازش کردند. کیانوش رستمی با هماهنگی های انجام داده، از اردو خارج شد و امیدوارم هر دو نفر در قالب برنامه های کادر فنی حرکت کرده و در آینده هم برای تیم ملی افتخارآفرین باشند.

تیم ملی وزنه برداری اعزامی به مسابقات آسیایی بحرین، از اواسط مردادماه اردوی خود را به مدت سه هفته در آکادمی ملی المپیک برگزار و بعد از دو هفته استراحت، تمرینات در اردوی کمپ بابلسر پیگیری شد. اعضای اعزامی تا زمان اعزام در اردو خواهند بود و در قالب سه گروه به منامه سفر خواهند کرد.

وی از برگزاری رکوردگیری و آزمایش دوپینگ در آبان ماه خبر داد و افزود: با توجه به تصمیم جلسه کمیته فنی فدراسیون و نظر اعضای محترم، نفرات خارج از اردوی تیم ملی این شانس را دارند که با حضور در رکوردگیری و انجام آزمایش دوپینگ در آبان ماه، نظر کادرفنی تیم ملی را جلب کرده و وارد اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران برای مسابقات جهانی کلمبیا شوند. فدراسیون برای کنترل دوپینگ وزنه برداران کاملا جدی است و در حال حاضر کسانی که در اردو هستند به طور مرتب مورد آزمایش قرار می گیرند.

سرمربی تیم ملی در خصوص اولین جلسه کمیته فنی فدراسیون در دوره جدید و ترکیب اعضا نیز اظهارداشت: در جلسه نخست کمیته فنی، آشنایی با اعضا و بررسی اعزام تیم ملی بزرگسالان را داشتیم. اعضای این کمیته همگی قهرمان های بزرگ المپیکی و جهانی و جزو متخصصان برجسته رشته وزنه برداری هستند بنابراین امیدواریم با چنین کیفیتی، برنامه ها و اهداف تیم ملی به صورت حرفه ای تدوین شود تا در همان راستا حرکت کنیم. نهایتا این کمیته بررسی خواهد کرد که چقدر به اهداف تعیین شده نزدیک شده ایم و چقدر ناموفق بوده ایم و هر کسی در جایگاه خود پاسخگوی خانواده بزرگ وزنه برداری خواهد بود.

مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین از 14 تا 24 مهرماه برگزار خواهد شد. نفرات اصلی اعزامی به این مسابقات عبارتند از:

دسته ۶۱ کیلوگرم: مجید عسگری

دسته ۸۹ کیلوگرم: محمد زارعی و مسعود چترایی

دسته ۹۶ کیلوگرم: علیرضا معینی و رضا بیرالوند

دسته ۱۰۲ کیلوگرم: رسول معتمدی  و رضا دهدار

دسته ۱۰۹ کیلوگرم: امیر عزیزی

دسته ۱۰۹+ کیلوگرم: علی داودی و محسن دادرس

انتهای پیام/