شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کرونا#کووید

افشاگری یک سازمان دیده‌بان؛

ثروت رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در جریان کرونا دوبرابر شد

ثروت رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در جریان کرونا دوبرابر شد

یک گروه دیده‌بان افشا کرد که ثروت خالص رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در جریان همه‌گیری کووید -۱۹، تقریباً دوبرابر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، گروه دیده‌بان OpenTheBooks در گزارشی افشا کرد که ثروت آنتونی فائوچی، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در سال ۲۰۲۱ با افزایش دو برابری نسبت به سال ۲۰۱۹، به ۱۲.۶ میلیون دلار رسیده است.

در این گزارش آمده است: دستمزد سالانه فائوچی که پیش از همه‌گیری کرونا بالاترین دستمزد را در بین مقامات فدرال آمریکا دریافت می‌کرد، در سال ۲۰۲۱ به ۴۶۵ هزار دلار افزایش یافته و در سال ۲۰۲۲ به ۴۸۰ هزار دلار رسیده است.

با این حال، این دستمزد فائوچی، تنها بخش کوچکی از درآمدی است که او در دوران همه‌گیری کرونا به جیب زده است؛ دورانی که سیاست‌های اتخاذی وی برای مقابله با کووید -۱۹، اقتصاد آمریکا را به سمت رکود برد.

این اسناد افشاگرانه نشان می‌دهد که ارزش چندین و چند صندوق، حساب‌های بازنشستگی و سایر دارایی‌ها، همگی در دوران همه‌گیری افزایش یافته و این در حالی است که در این دوره، عمده بخش اقتصاد واقعی آمریکا متضرر شده بود. حق تألیف کتب و جایزه یک میلیون دلاری از یک نهاد صهیونیستی و همچنین دریافتی‌های او از حضور در رویدادها و سخنرانی کردن، همه و همه ثروت بادآورده فائوچی از قبل کووید -۱۹ را افزایش داده است.

مدیرعامل این سازمان دیده‌بان گفت: در حالی که دکتر فائوچی برای بیش از ۵۵ سال، یکی از مقامات دولتی بوده، ثروت خالص او در جریان همه‌گیری کرونا، سر به فلک کشیده است.

فائوچی در دوران همه‌گیری، به دلیل آنچه مال‌اندوزی از طریق تأیید داروی ضدویروس و گرانقیمت «رمدسیویر» بیان شده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت؛ دارویی که به ادعای وی درمانی استاندارد برای عفونت کووید -۱۹ بود که نتایج آزمایش‌های بالینی آن به شدت متزلزل بود و علاوه بر این، با توصیه سازمان بهداشت جهانی مغایرت داشت.