شهرخبر

رایزنی‌های الکاظمی با مقامات اقلیم کردستان عراق

رایزنی های الکاظمی با مقامات اقلیم کردستان عراق

نخست وزیر پیشبرد امور عراق که به اربیل سفر کرده است با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق ، نخست‌وزیر عراق که به اربیل سفر کرده است با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره پرونده‌های متعدد میان دولت فدرال و  اقلیم کردستان رایزنی و بر لزوم انجام گفتگوها برای حل موانع پیش روی پرونده‌های مشترک اختلافی میان بغداد و اربیل تاکید کردند.

دو طرف در پایان بر تداوم برگزاری دیدارهای مشترک و تعامل جدی با همه پرونده‌ها و فراهم‌سازی همه شرایط لازم برای گفتگوهای سازنده منتهی به راهکارهای واقعی در چارچوب قانون اساسی تاکید کردند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق همچنین با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان در اربیل دیدار کرد.

 در این دیدار درباره اوضاع سیاسی عراق و اهمیت اتکا بر گفتگوی ملی بین همه نیروهای سیاسی برای خروج از بن بست سیاسی این کشور بحث و تبادل نظر شد.

براساس  این بیانیه، در این دیدار بر نقش فعالیت های سیاسی و اجتماعی در تسهیل تفاهم، کاهش سطح تنش، پرهیز از اقدامات تحریک آمیز و اهمیت اتکا به گفتمان مسئولانه ملی به خاطر عراقی دموکراتیک و یکپارچه که در آن قانون اساسی و قوانین فراتر از همه باشد، تاکید شد.

بارزانی و کاظمی همچنین چالش های مختلف امنیتی، اهمیت تداوم هماهنگی های مشترک بین اربیل و بغداد به منظور حل و فصل پرونده های فیمابین بویژه مبارزه با تروریسم و درباره اینکه عراق سکویی برای تهدید همسایگان نباشد، گفتگو کردند.

منبع: مهر