شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#پوشش#ملت ایران

آدم‌کشی در پوشش اعتراض؛ شهادت ۱۸ نفر از مدافعان امنیت +عکس

تشییع پیکر شهید مدافع امنیت «حسین تقی‌پور»

در هر برهه‌ای که دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم، ملت ایران را آماج فتنه‌ها و حملات خود قرار داده و دست به اغتشاش زده‌اند، این مدافعان امنیت بودند که در صف اول دفاع حاضر شده و مظلومانه جان فدا کردند.

 به گزارش مشرق، طی ۱۰ روز گذشته که هرازگاهی خبر التهابات و ناآرامی‌ها در برخی نقاط کشور از رسانه‌ها منتشر می‌شد، یکی از موضوعاتی که اخبار و گزارش‌های مکرری را به خود اختصاص داده بود، خبر «شهادت مدافعان امنیت» بود؛ مدافعان و جوانانی که برای دفاع از ناموس و جان و مال ملت و امنیت این مرز و بوم در برابر اغتشاشگران و اراذل اجاره‌ای سینه سپر کردند و در نهایت مظلومیت، به خیل عظیم شهدا پیوستند.

در هر برهه‌ای که دشمنان قسم‌خورده ایران، در اوج ناجوانمردی و ددمنشی، ملت و نظام اسلامی را آماج فتنه‌ها و حملات خود قرار داده و دست به آشوب و اغتشاش و قتل زده‌اند، این مدافعان امنیت بوده‌اند که در صف اول دفاع و فداکاری حاضر شده و مظلومانه جان فدا کرده‌اند.

همین ظرف یکی دو روز گذشته و در جریان حمله اغتشاشگران به کلانتری ۱۶ زاهدان، یک‌بار دیگر خون شیعه و سنی برای تأمین امنیت سیستان و بلوچستان درهم‌آمیخته شد و ۵ نفر از پاسداران و بسیجیان به شهادت رسیدند.

آدم‌کشی در پوشش اعتراض؛ شهادت ۱۸ نفر از مدافعان امنیت +عکس

در این درگیری‌ها سرهنگ پاسدار «سید حمیدرضاهاشمی»، پاسدار «محمدامین آب درشکر» (نیروی خرید خدمت)، پاسدار «علی ‌بیک وارازی» و بسیجی «محمدامین عارف» شهید و ۳۲ نفر از نیروهای بسیج و سپاه مجروح شدند.

همچنین «سعید برهانزهی ریگی» جوان بسیجی اهل سنت طرح امنیت سپاه که در اغتشاشات زاهدان مجروح شده بود، به خیل شهدا پیوست.

چند روز پیش هم فرمانده نیروی انتظامی رباط‌کریم از شهادت گروهبان‌یکم «فرید کرم‌پور» که براثر زیر گرفتن به‌وسیله خودروی اغتشاش‌گران مجروح شده بود خبر داد.

«حسین تقی پور» یکی دیگر از بسیجیان فعال سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بود که طی ناآرامی‌های روزهای گذشته توسط اغتشاشگران در محله تهران‌پارس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ستوان‌یکم شهید «مسلم جاویدی مهر» افسر تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی بود که چهارشنبه ۳۰ شهریور در ماجرای اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر بدون داشتن هیچ مأموریت و ابلاغی، هنگام دفاع از مردم و اموال عمومی و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت‌المال توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یا بسیجی شهید «حسین اوجاقی» متولد ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز که برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت، همان روز با ضربه چاقوی اغتشاشگران و ضدانقلاب به شهادت رسید.

شهادت در خیمه امام حسین‌(ع) هم گوشه‌ای از این مظلومیت‌های مدافعان امنیت است که روایت دیگری دارد؛ «محمد رسول‌دوست محمدی» یکی از نیروهای بسیجی، چهارشنبه ۳۰ شهریور در مقابله با آشوب‌گرانی که قصد به آتش کشیدن خیمه امام حسین‌(ع) را داشتند، در مشهد براثر ضربات چاقو به شهادت رسید.

شهید «رضا زارع‌مویدی»، همیار پلیس و مدافع امنیت، فرزند شهید انوشیروان زارع‌مویدی از شهدای خلبان، شامگاه سه‌شنبه ۲۹ شهریور در تجمعات غیرقانونی در خیابان معالی‌آباد شیراز، همراه با چهار مأمور پلیس مضروب شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد. او ۳۷ ساله و دارای دو فرزند دختر یک و ۹ ساله بود.

در کرج هم شهید «علی‌اصغر قورت بیگلو» بسیجی فعال یکی از پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج شهر در جریان تجمعات چهارشنبه‌شب گذشته توسط عده‌ای اغتشاشگر به درجه رفیع شهادت نائل شده است. در تاکستان قزوین نیز، بسیجی «عباس خالقی» ۲۴ ساله که متأهل و صاحب یک فرزند بود، در درگیری با اراذل ‌و اوباش اغتشاشگر براثر شلیک گلوله به شهادت رسید.

شهیدان، «امیرضا اولادی»، «سید عباس فاطمیه»، «محمدحسین سروری»، «مجتبی امیری‌دوماری» از دیگر شهدای امنیت این روزهای اخیر هستند که از سوی قاتلانی که در پوشش اعتراضات در کمین بودند مورد هدف قرار گرفته و چهره در نقاب خاک کشیدند.

دیروز یکشنبه هم دو شهید دیگر به این شهدا اضافه شد.

«مهدی زاهدلویی» از طلبه‌های بسیجی استان قم که در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر قم از ناحیه قلب با سلاح سرد مجروح شده بود، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همچنین سرهنگ عبداللهی فرمانده یگان امداد مریوان نیز در درگیری با اغتشاشگران باشلیک تیر مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل شد.

نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که اقدامات و اظهارات فتنه‌ساز برخی سیاسیون و سلبریتی‌های وطن‌فروش زمینه‌ساز جری شدن دشمن و به خط کردن اراذل اجاره‌ای در داخل و درواقع، زمینه‌ساز شهادت مدافعان امنیت شد؛ مدافعانی که در حراست از کیان جامعه جان‌فشانی کردند و نشان دادند که روحیه ایثار و فداکاری در جوانان این کشور، شعله‌ور و خط سرخ شهادت در نظام اسلامی مستدام و باقی است.