شهر خبر

۳ روش استفاده از جلبک‌ها در روتین زیبایی پوست!

آیا می‌دانید که استفاده از جلبک‌ها در مراقبت از پوست قدمت طولانی دارد؟ در واقع از گذشته‌های دور از جلبک‌ها برای مراقبت از پوست و کاهش ترک‌های پوستی استفاده شده است. امروزه نیز جلبک‌ها در ترکیب بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می‌شود.

به گزارش آی‌زندگی، نتایج بررسی‌های انجام شده روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است ماسک جلبک باعث رطوبت‌بخشی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود به همین دلیل از بروز زودهنگام چین و چروک‌ها جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

مواد لازم

جلبک خشک ۲ قاشق غذاخوری

آب ولرم ۲ قاشق غذاخوری

ژل آلوئه‌ورا ۱ قاشق غذاخوری

عسل ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده

جلبک خشک را آسیاب کنید تا کاملا پودر شود. سپس آن را داخل پیاله تمیزی ریخته و دو قاشق غذاخوری آب ولرم به آن اضافه کنید. هم بزنید تا به یک بافت یکدست برسید. سپس آلوئه‌ورا و عسل را به مواد اضافه کنید و به‌خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. اگر ماسک‌تان بیش از حد غلیظ شده باشد می‌توانید چند قطره آب اضافه کنید تا به بافت دلخواهتان برسید.

ماسک را روی پوست صورت بگذارید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت صورتتان را بشویید. می‌توانید این ماسک را دو مرتبه در هفته استفاده کنید. اگر مقداری از ماسکتان اضافه آمده باشد می‌توانید آن را به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید. عسل موجود در این ماسک باعث رطوبت‌بخشی پوست می‌شود.

جلبک‌ها برای مقابله با سلولیت

شما می‌توانید از جلبک‌ها برای کاهش سلولیت کمک بگیرید. با وجود اینکه هیچ درمانی در مقابل سلولیت معجزه نمی‌کند اما استفاده مکرر از جلبک‌ها به‌همراه تکنیک‌های غیرتهاجمی دیگر به داشتن پوستی صافتر و یکدست‌تر کمک می‌کند.

مواد لازم

جلبک خشک ۲۵۰ گرم

آب به میزان لازم

روغن زیتون بکر ۴ قاشق غذاخوری

عصاره روغنی لیموترش ۴ قطره

روش تهیه و استفاده

جلبک را آسیاب کنید تا کاملا پودر شود. تمام مواد را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. ماسک به دست آمده را روی سلولیت‌ها بزنید و نیم ساعت صبر کنید. سپس ناحیه مورد نظر را با آب خنک فراوان شست‌وشو دهید. این کار را هر هفته یک تا دو مرتبه تکرار کنید.

استفاده از جلبک‌ها برای مقابله با ترک‌های پوستی

بهترین روش برای کاهش ترک‌های پوستی تحریک تولید کلاژن و بهبود گردش خون است. جلبک‌ها به تحریک جریان خون کمک می‌کنند و این مسئله نیز به احیای بافت‌هایی که به تولید کلاژن کمک می‌کنند منجر می‌شود. با وجود اینکه تاکنون هیچ پژوهش علمی این مسئله را ثابت نکرده است اما بسیاری از افراد اثرات مثبت جلبک‌ها را روی ترک‌های پوستی مشاهده کرده‌اند.

گذاشتن ماسک جلبک روی مناطق دچار ترک‌های پوستی مانند ران‌ها، شکم و غیره باعث بهبود جریان خون در این نواحی شده و به این ترتیب از بروز و عمیق شدن ترک‌های پوستی پیشگیری می‌کند. گفته می‌شود که گِل دریای مرده حاوی جلبک‌هایی است که به کاهش ترک‌های پوستی کمک می‌کند.

مواد لازم

جلبک دریای مرده ۲۵۰ گرم

آب به میزان لازم

روش‌ تهیه و استفاده

قبل از استفاده از این جلبک پوست خود را لایه‌برداری کنید. یک لایه نسبتا ضخیم از این گل را روی ترک‌ها بزنید و در محلی گرم دراز بکشید و استراحت کنید.

بهتر است این ماسک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه روی پوستتان بماند و در نهایت با آب سرد بشویید. این کار را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید.

حرف آخر

برای داشتن پوستی سالم‌تر و شفاف‌تر توصیه می‌شود به تغذیه‌تان اهمیت دهید. پوست خود را مرطوب نگهدارید، مواد غذایی سالم مصرف کرده و ورزش کنید.بر اساس نتایج پژوهش‌ها نباید جلبک‌ها را به‌صورت مستقیم روی پوست بزنید. چون ممکن است حاوی عناصر بیماری‌زا بوده و به این ترتیب باعث آلودگی و عفونت پوست شود.

منبع: سلامت