شهر خبر

برنامه‌ریزی هلال احمر برای افزودن واحد درسی فوریت‌های پزشکی در دانشگاه ها

برنامه‌ریزی هلال احمر برای افزودن واحد درسی فوریت‌های پزشکی در دانشگاه ها

رئیس جمعیت هلال احمر برنامه‌ریزی های این سازمان را برای افزودن واحد درسی فوریت‌های پزشکی در دانشگاه‌ها تشریح کرد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره لزوم افزایش آموزش همگانی فوریت های پزشکی اظهار کرد: اساس آموزش همگانی کمک های اولیه جزو وظایف جمعیت هلال احمر است که هم اکنون مشغول انجام آن هستیم.

وی افزود: در بحث مدیریت بحران ارگان های مختلف ازجمله صداوسیما، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مکلف اند تا همکاری های لازم را انجام دهند علاوه براین ما در پایگاه های مساجد هم حضور پیدا می کنیم و از هر ظرفیتی برای آموزش همگانی استفاده خواهیم کرد

کولیوند در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا جمعیت هلال احمر با وزارت علوم رایزنی جهت افزودن واحد درسی فوریت های پزشکی برای دانشجویان در نظر دارد یا خیر بیان کرد: در این خصوص رایزنی هایی با وزارت علوم یا در غالب واحد درسی یا در غالب آموزش های مستمر انجام خواهیم داد همچنین پیگیر عملیاتی شدن تفاهم نامه هایی که با سایر وزارتخانه ها داشتیم هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از راه های موفقیت در زمان بحران این است که بتوانیم به آحاد مردم، نوجوانان و جوانان آموزش های لازم را ارائه دهیم و تا این آموزش ها را انجام ندهیم و سطح اطلاعات مردم را بالا نبریم با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

وی درباره وضعیت خرید بالگرد از سایر کشورها تصریح کرد: ما در کشور بالگرد کم داریم اما تا منابع تامین نشود توان خرید این میزان را نخواهیم داشت. پیشنهاد داریم در بودجه سال 1402 با کمک دولت و مجلس تعدادی بالگرد تهیه کنیم. در حال حاضر 50 فروند بالگرد در کشور نیاز داریم اما اگر بتوان سالی 5 تا 10 عدد خریداری کنیم نیز مطلوب است.

 

انتهای پیام/