شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#آل سعود#جدید

العهد گزارش داد؛

«داود العلی» قربانی جدید جور و ستم آل سعود

«داود العلی» قربانی جدید جور و ستم آل سعود

۲۵ سال زندان مجازات داود العلی در عربستان است آنهم فقط به خاطر مخالفتش با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، العهد در مطلبی با عنوان «داود العلی قربانی جدید جور و ستم سعودی» آورده است: ۲۵ سال مجازات داود العلی در عربستان است آنهم فقط به خاطر ابراز بیان و مخالفتش با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست.

العهد می نویسد: مقامات سعودی سریال جور و ستم خود را تکمیل کرده و احکام قضایی علیه مخالفان سیاست ها و پروژه های خود را تشدید کرده اند و این بار نوبت داود العلی وبلاگ نویسی است که در سال ۲۰۲۰ به دنبال فعالیت توییتری بازداشت شد.

طبق اعلام سازمان حقوق بشر اروپایی، دادگاه جنایی در ریاض که دادگاه مبارزه با تروریسم است حکم ۲۵ سال زندان در اتهامات مربوط به وبلاگ هایش صادر کرده است.

العهد در ادامه آورده است: داود العلی که از ساکنان شهر الاحساء است، به مخالفت شدید با عادی سازی روابط با صهیونیست ها شهرت یافته است. وی علیرغم سیاست سرکوبگرانه نهادهای امنیتی سعودی بی هیچ ترس و شک و تردیدی، صفحه شخصی خود در توئیتر را به تریبونی جهت انتقاد از سیاست خیانت کاران و حمایت از آرمان فلسطین تبدیل کرد.

این رسانه می نویسد: علیرغم افشای احکام خودسرانه و ناعادلانه دادگاه‌های سعودی که اساسا فاقد شفافیت، صداقت و عدالت هستند، به نظر نمی‌رسد که مقامات سعودی قصد دست برداشتن احکام وحشیانه صادر شده خود علیه فعالان سیاسی و اجتماعی را داشته باشند.