شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوپک پلاس#چهارشنبه#2020

اوپک پلاس اولین نشست حضوری خود را چهارشنبه برگزار می‌کند

اوپک پلاس اولین نشست حضوری خود را چهارشنبه برگزار می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف اوپک پلاس قصد دارد روز چهارشنبه اولین نشست حضوری خود را از مارس ۲۰۲۰ برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف اوپک پلاس قصد دارد روز چهارشنبه اولین نشست حضوری خود را از مارس 2020 برگزار کند.

این گزارش حاکی است که کارتل اوپک پلاس در نشست خود کاهش تولید نفت را برای جلوگیری از افت اخیر قیمت‌ها بررسی خواهد کرد.

بر اساس بیانیه دبیرخانه اوپک، این ائتلاف 23 کشوری به رهبری عربستان سعودی و روسیه قرار است روز چهارشنبه در مقر خود در وین تشکیل جلسه دهد.

به گفته منابع آگاه، ممکن است همه کشورها به دلیل فرصت کوتاه برای آمادگی جهت حضور در این نشست نتوانند نمایندگان خود را اعزام کنند.

پس از مارس 2020 این ائتلاف به صورت ماهانه و آنلاین جلسه برگزار کرده است و انتظار نمی‌رفت حداقل تا پایان سال جاری میلادی یک گردهمایی حضوری ترتیب دهد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، قیمت نفت برنت به بالای 125 دلار در هر بشکه رسید. از زمانی که بانک‌های مرکزی نرخ‌های بهره را برای مبارزه با تورم به آرامی افزایش داده‌اند و کشورها از ایالات متحده گرفته تا چین شاهد کاهش رشد اقتصاد خود بودند، قیمت نفت به 85 دلار در هر بشکه رسیده که باعث کاهش سود بادآورده سعودی‌ها و شرکای آن‌ها شده است.

بر اساس این گزارش، بانک‌های مختلفی از جمله جی‌پی مورگان چیس اعلام کرده‌اند که اوپک پلاس ممکن است برای تثبیت قیمت‌ها نیاز به کاهش تولید حداقل 500 هزار بشکه در روز داشته باشد.

هلیما کرافت، استراتژیست برتر کالا در مؤسسه بازارهای سرمایه آربی‌سی RBC Capital Markets ، گفته است که این گروه ممکن است گزینه کاهش یک میلیون بشکه‌ای را انتخاب کند.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که ایالات متحده الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و نماینده اوپک پلاس را پس از الحاق چهار منطقه سابق اوکراین به روسیه، تحریم کرد.

انتظار می‌رود اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را در این باره اعمال کند، هرچند مشخص نیست که آیا این تحریم‌ها افراد روسی را هدف قرار خواهند داد یا خیر.

سخنگوی وزارت خارجه اتریش در پاسخ به این سوال که آیا دولت این کشور با سفر یک مقام ارشد روسی به وین مشکلی ندارد، گفت: این فرد در حال حاضر تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا تعیین نشده است.

انتهای پیام/