شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#آتش#منفجر#شدن#سرطان#پزشک#بلژیکی#بعد#زدن#فایزر

منفجر شدن سرطان پزشک بلژیکی بعد از زدن واکسن فایزر

پزشک بلژیکی می‌گوید بعد از تزریق دز سوم واکسن فایزر، سرطانش مانند آتش بازی منفجر شده و در همه جای بدنش پخش شده است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، دکتر مایکل گلدمن ۶۷ ساله و متخصص ایمونولوژیست، تابستان گذشته به سرطان لنفاوی مبتلا شد.

{ لنفوم، سرطان سیستم لنفاوی است که بخشی از شبکه مبارزه با میکروب بدن است. سیستم لنفاوی شامل غدد لنفاوی، طحال، غده تیموس و مغز استخوان است. لنفوم می تواند بر همه آن نواحی و همچنین سایر ارگان‌های بدن تاثیر بگذارد.}

وی چند روز بعد از زدن دز سوم متوجه تشدید علائم سرطان در بدن خود شد.

سپس برای اسکن مراجعه کرد و متوجه شد سرطان مانند«آتش بازی» سمت راست بدن وی را فراگرفته و این همان جایی است که واکسن را تزریق کرده است.

حالا این پزشک برجسته که برای چندین دهه حامی تحقیقات پزشکی بوده، در مورد نگرانی از پیشرفت سرطان خود پس از تزریق دز سوم واکسن فایزر صحبت کرده است.

دکتر گلدمن، از بیمارستان اراسم در بروکسل، پس از بررسی صدها مقاله علمی، به این نتیجه رسید که بدتر شدن وضعیت او ممکن است ناشی از تزریق واکسن فایزر باشد.

البته بدن وی حالا عاری از سرطان است و با این حال هنوز هم دیگران را تشویق به دریافت واکسن می‌کند.

دکتر گلدمن هشدار می‌دهد که حتی اگر واکسن به طور بالقوه گسترش سرطان او را افزایش داده، اما این یک عارضه جانبی «بسیار نادر» است.

هم فایزر و هم مدرنا، که واکسن‌های mRNA کووید را می‌سازند، همه عوارض جانبی گزارش‌شده تزریق را مطالعه می‌کنند و هیچ ارتباطی بین تزریق آن‌ها و سرطان پیدا نکرده‌اند.

گفتنی است دکتر گلدمن به دلیل نگرانی از اینکه به زودی دچار نقص ایمنی خواهد شد، برای سومین تزریق واکسن ضد کووید خود در 22 سپتامبر 2021 اقدام کرد.

اما تنها چند روز پس از واکسن زدن، غدد لنفاوی او متورم شد، تعریق شبانه‌اش بدتر شد و به دلیل انرژی کم مجبور به چرت‌های بعدازظهر شد.

وی در 30 سپتامبر، شش روز قبل از درمان سرطان، یک بار دیگر تحت اسکن کامل بدن قرار گرفت.

نتایج نشان داد که او ده‌ها ضایعه سرطانی جدید در سمت راست گردنش که قبلاً تا حد زیادی به سمت چپ محدود شده بودند، پیدا کرده است.

پزشکان بلافاصله قرص‌های استروئیدی را تجویز کرده و هشدار دادند که انتشار سرطان سریع و غیرعادی است و او شش دور شیمی درمانی طی کرد و اکنون عاری از سرطان است.

گلدمن در مصاحبه‌ای با مجله آمریکایی آتلانتیک،این نگرانی را به اشتراک گذاشت.

او فکر می‌کند همان‌طور که واکسن در برابر ویروس کرونا نقش محافظتی دارد اما با افزایش سطح آنتی‌بادی‌ها و سلول‌های T که با ویروس مبارزه می‌کنند – ممکن است مقصر باشند.

دکتر گلدمن گفت برخی از مطالعات نشان می‌دهند که در موارد بسیار نادر، واکسن کووید ممکن است سلول‌های T را تا حدی تقویت کرده و به تشکیل یا بدتر شدن تومور کمک کنند.

سایر تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که سلول‌های غدد لنفاوی بیماران سرطانی پس از دریافت واکسن بیش از حد فعال می‌شوند اگرچه محققان نیز عوارض جانبی نادر بالقوه را گزارش کرده‌اند.

دکتر آرون منگولد، رئیس بخش پوست بالینی در بیمارستان مایو کلینیک در ایالات متحده، بهار گذشته مقاله‌ای را در مورد بیماری منتشر کرد که لنفوم پوستی نادرش پس از اولین تزریق فایزر دوباره بازگشت.

دکتر منگولد خاطرنشان کرد، با این حال، دوز دوم آن هیچ تاثیری بر سرطان آنها نداشت و این حادثه ممکن است تصادفی باشد.

دکتر ویلیام مورفی، ایمونولوژیست در دانشگاه کالیفرنیا دیویس، به آتلانتیک گفت که به نظر می‌رسد رفتار سرطان دکتر گلدمن با واکسن “با توجه به تفاوت بزرگ در اسکن‌های پیشرفت تومور در مدت زمان بسیار کوتاه” مرتبط است.

با این حال، پزشکان خاطرنشان می‌کنند که نمی‌توان در مورد این پیوند مطمئن بود زیرا فقط یک گزارش موردی است و سایر کارشناسان نیز شک دارند.

دکتر استیون هورویتز، پزشک سرطان در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ در شهر نیویورک گفت هیچ ارتباطی بین واکسیناسیون و عود یا پیشرفت سرطان در بین بیماران خود مشاهده نکرده است.

وی خاطرنشان کرد بیماران سرطانی به ویژه در برابر کووید آسیب پذیر هستند و تزریق بهترین راه برای کاهش خطر است.

خود دکتر گلدمن خاطرنشان کرد که تعمیم پرونده او به سایر بیماران مبتلا به سرطان مشابه «نابه‌هنگام» است و تاکید کرد مردم همچنان باید واکسینه شوند.

با این حال، ایمونولوژیست مطمئن نیست که چهارمین دز را تزریق خواهد کرد یا نه؟

برخی از ضد واکسن‌ها نگرانی‌های دکتر گلدمن را مورد توجه قرار داده‌اند و استدلال کرده‌اند که واکسن‌ها یک “سلاح زیستی سمی” هستند.