شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی#چین

رونمایی از مجسمه یادبود بنیانگذار کره شمالی در چین/عکس

رونمایی از مجسمه یادبود بنیانگذار کره شمالی در چین/عکس

ایسنا نوشت: کره شمالی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که یک مجسمه یادبود برای بزرگداشت دستاوردهای بنیانگذار این کشور در چین نصب شده است؛ اقدام آشکاری که بیانگر روابط نزدیک پیونگ‌یانگ با پکن است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد که این مجسمه یادبود در پایتخت چین نصب شده است.

در مراسم رونمایی از این یادبود، سیاستمداران مختلفی از جمله «ری ریونگ-نام»، سفیر کره شمالی در چین، «لین سونگتیان»، رئیس انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی به همراه مقاماتی از حزب کمونیست چین و وزارت خارجه این کشور شرکت داشتند.

رونمایی از مجسمه یادبود بنیانگذار کره شمالی در چین/عکس

کلماتی که هم به چینی و هم به کره‌ای بر پایه این سنگ حک شده، خاطرنشان می‌کند که درخت کاجی که در ۲۰ آوریل ۱۹۷۵ توسط کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی و یی‌جیانینگ، مارشال سابق چینی و معاون اول سابق حزب کمونیست چین کاشته شد، "نماد دوستی ابدی این دو کشور" است.

مجسمه کیم ایل سونگ داخل مدرسه مقطع راهنمایی یوون (Yuwen) – در شهر جی‌لین که مدرسه خود کیم بود – قرار دارد و این اقدام که برای دستاوردهای کیم در چین تدارک دیده شده است را می‌توان به عنوان تلاش پیونگ‌یانگ جهت تاکید بر "تاریخ طولانی روابط نزدیک با پکن" تلقی کرد.

در همین راستا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روابط کشورش با چین را "دوستی شکست‌ناپذیر" خواند و افزود که برای توسعه روابط دوجانبه این دوستی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین همکاری خواهد کرد.

روز چهارشنبه، سرویس امینت اطلاعات سئول به کمیته اطلاعاتی پارلمان گفت که کیم و شی هشت نامه شخصی رد و بدل کردند.

311311