شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#تایلند

مهار نوسان‌های ارزی در تایلند

بانک مرکزی تایلند اعلام کرد که برای مهار نوسان بات اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل ازرویترز، روز شنبه بانک مرکزی تایلند اعلام کرد که بانک مرکزی برای کاهش نوسان ارز در بازار ارز حضور داشته، در حالی که ارز بات تایلند در برابر دلار در پایین‌ترین حد خود در ۱۶ سال اخیر قرار گرفت. ارزش بات در برابر دلار در سال جاری، ۱۱.۷ درصد کاهش یافته که بانک مرکزی اعلام کرد ناشی از تقویت ارزش دلار بوده است.

 متی سوپاپونگسه معاون بانک مرکزی تایلند به خبرنگاران گفت: شاخص بات در برابر سایر ارز‌ها ثابت بوده، در حالی که موقعیت خارجی و سیستم بانکی این کشور همچنان قوی است. وی گفت: برای کاهش نوسان‌های بات وارد بازار شده‌ایم و کاهش ذخایر بین المللی تایلند به دلیل مداخله ارزی نبوده، بلکه به دلیل ارزیابی دارایی‌ها بوده است.

 علی رغم اختلاف قابل توجه نرخ ارز تایلند در برابر دلار آمریکا، متی گفت تایلند جریان سرمایه را جذب کرده است. سرمایه گذاران خارجی تاکنون ۱۵۰ میلیارد بات (۳.۹۷ میلیارد دلار) سهام‌های تایلند را در سال جاری خریداری کرده اند، اما ۳۳ میلیارد بات اوراق قرضه فروخته اند. رئیس کل گفت که تشدید تدریجی و سنجیده سیاست پولی برای حمایت از بهبود اقتصادی کند تایلند مناسب است، اما او آماده است در صورت نیاز این سیاست را تعدیل کند.

 روز چهارشنبه گذشته، بانک مرکزی تایلند نرخ بهره اصلی خود را یک چهارم واحد افزایش داد و به ۱.۰۰ درصد رساند تا تورم بالا طی ۱۴ سال اخیر را مهار کند. (۱ دلار = ۳۷.۷۷ بات)