شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#مجلس شورای اسلامی

قالیباف:

تغییر شیوه اجرای گشت‌های امنیت اخلاقی را پیگیری می‌کنم

تغییر شیوه اجرای گشت‌های امنیت اخلاقی را پیگیری می‌کنم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید ساختارها و شیوه‌های اجرای گشت امنیت اخلاقی را به گونه‌ای اصلاح کنیم تا این قبیل اتفاقات دوباره تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور گفت: در وقایع و اتفاقات تلخ اخیر اولین مساله، چرایی و چگونگی جان باختن خانم امینی است.

وی بیان کرد: در این باره، همانطور که قبلاً هم توسط مسئولان هر سه قوه مطرح شد، موضوع باید با جدیت، پیگیری شود و نتیجه به صورت رسمی اعلام شود و با هر قصور و تقصیر احتمالی به تناسب خطا و بدون هیچ اغماضی، برخورد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توطئه‌های دشمن باعث نمی‌شود ما وظایفمان را نسبت به شهروندانمان فراموش کنیم. مساله بعدی در این ماجرا، ناکارآمدی دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی است که وظیفه اصلی را در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف داشته اند.

قالیباف تاکید کرد: از کمیسیون‌های تخصصی مجلس در این حوزه می‌خواهم گزارشی از عملکرد این دستگاه‌ها به عنوان پاسخگویان ردیف اول، تهیه و آن را به صحن مجلس و مردم ارائه کند.

وی تاکید کرد: البته خیلی روشن عرض کنم که مسئله اصلی مردم و جامعه هنوز اقتصاد است و در این باره گلایه‌های کاملاً برحقی وجود دارد که ما با رفع آنها فاصله داریم و باید کوشش خود را صدچندان کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که البته برخورد مقتدرانه با کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند به این معنی نیست که اشکالات موجود را برطرف نکنیم، اذعان داشت: همانطور که در نطق پیشین یعنی پیش از آغاز اغتشاشات هم تاکید کردم ما باید ساختارها و شیوه‌های اجرای گشت امنیت اخلاقی را به گونه‌ای اصلاح کنیم تا این قبیل اتفاقات دوباره تکرار نشود.

تکمیل می‌شود...