شهر خبر
طرحی در مورد برگزاری اعتراضات و پاسخگو بودن مسئولان درحال بررسی است

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس:

طرحی در مورد برگزاری اعتراضات و پاسخگو بودن مسئولان درحال بررسی است

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: طرحی در کمیسیون در حال بررسی است که بستر مناسبی را ابرای شنیده شدن اعتراضات و نظرات مردم در خصوص موضوعات مختلف فراهم کرده و زمینه پاسخگو بودن مسئولان را نیز فراهم می کند.

اعتمادآنلاین|

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور با مردم درباره ضرورت ایجاد بستر مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی در چهارچوب قانون، بیان کرد: طرحی مربوط به برگزاری تجمعات و اعتراضات در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در حال بررسی است و تاکنون جلساتی با حضور وزیر کشور در خصوص این طرح برگزار شده است. 

به گزارش ایسنا، بخش های از گفت و گوی آصفری را در ادامه می خوانید:

*بر اساس این طرح احزاب، اصناف، گروه های مختلف و مجموعه هایی که دارای شناسنامه هستند با درخواست از وزارت کشور می توانند تجمعات و اعتراضات قانونی برگزار کنند و از این طریق در چهارچوب قانون می توان نظرات موافق و مخالف را شنید.

*این طرح دارای موادی است که در آن تاکید شده که باید امنیت اعتراضات و تجمعات تضمین شود و جلوگیری از تخریب اموال عمومی از جمله مسائلی است که در این طرح دیده شده است. اینکه مسیر تجمعات و محل تجمعات در کجا باشد نیز در این طرح دیده شده است.

*با تصویب این قانون تجمعات و اعتراضات به صورت قانونمند برگزار و بستر مناسبی فراهم می شود. فراهم شدن این بستر کمک می کند تا مطالبات مردم در چهارچوب قانون دنبال شود و در ادامه مسئولان موظف به پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه های مختلف خواهند بود.

*می‌توان گفت این گام مجلس یک حرکت در ایجاد بستری مناسب برای اعتراضات و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان از مطالبات مردم است و اقشار مختلف در چهارچوب قانون مطالبات خود را مطرح کرده و جلوی آسیب رساندن به اموال عمومی نیز گرفته خواهد شد.