شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس

رئیس مجلس لبنان: نکات مثبتی در پیش نویس ترسیم مرزها دیده می‌شود

رئیس مجلس لبنان: نکات مثبتی در پیش نویس ترسیم مرزها دیده می‌شود

رئیس مجلس لبنان اعلام کرد، پیش نویس توافق نهایی برای ترسیم مرزهای دریایی مثبت به نظر می‌رسد و می‌تواند به طور اصولی درخواست‌های لبنان در عدم تاثیر گذاری این توافق دریایی بر مرزهای زمینی را پاسخ دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نبیه بری رئیس مجلس لبنان درگفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد، پیش نویس نهایی دریافت شده از طرف آمریکایی در رابطه با ترسیم مرزهای دریایی مثبت به نظر می‌رسد.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار در رابطه با این که این توافق "گندم است یا جو"  هم با خنده گفت: به طور اصولی فعلا گندم است.

بری که بعد از دیدار با دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت ظهر امروز سخن می‌گفت؛ افزود: توافق متشکل از 10 صفحه است که به زبان انگلیسی بود و مستلزم بررسی دقیق پیش از دادن پاسخ نهایی به آن هستیم.

وی خبر داد به همراه میشل عون رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر در حال مطالعه دقیق آن به همکاری دستیاران خود هستیم تا اگر نقطه نظراتی در این رابطه وجود داشته باشد را ثبت کنیم و بعد از تدوین پاسخ با یکدیگر به مشورت خواهیم پرداخت.

گفتنی است دفتر اطلاع رسانی بری اعلام کرده بود، سفیر آمریکا در بیروت یک نسخه از توافق پیشنهادی نهایی ترسیم مرزهای دریایی را برای بررسی و پاسخ تسلیم رئیس مجلس کرده است.

دفتر میشل عون رئیس مجلس نیز اعلام کرده بود که پیشنهاد مکتوبی از میانجی عاموس هوکشتاین آمریکایی در مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزهای جنوبی دریافت کرده است.

انتهای پیام/*