شهر خبر

تمجید سید حسن نصرالله از علامه فقید محمد علی امین

تمجید سید حسن نصرالله از علامه فقید محمد علی امین

دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت، علامه راحل ، سید محمد علی امین عالم فقید شیعیان لبنان در شهرک «شقرا»، به تمجید از شخصیت این عالم برجسته و عالیقدر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت، علامه راحل ، سید محمد علی امین عالم فقید شیعیان لبنان در شهرک «شقرا»، به تمجید از شخصیت این عالم برجسته و عالیقدر پرداخت.

وی افزود: از طریق علما ما تاریخ واقعی کشور و امتمان را می شناسیم. هدف از مطالعه تاریخ عبرت گرفتن و استفاده از آن برای آینده است. فهم تاریخ این کشور بدون تاریخ این علما ممکن نیست و باید در راستای حفظ آثار آنها که بسیاری از آنها در معرف نابودی و سوزاندن قرار گرفته است، حرکت کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: آنچه مطلوب است اقدام جمعی و همکاری گسترده است که باید تلاش جمعی برای حفظ تاریخ علمایمان داشته باشیم.

سید حسن نصرالله اعلام کرد: در دهه های شصت و هفتاد میلادی پدیده ای وجود داشت که عالم دینی فقط وظیفه دینی دارد و نباید وارد امور سیاسی و درگیری نظامی با دشمن صهیونیست شوند. این پدیده ای بود که امام موسی صدر از آن رنج برد.

وی تصریح کرد: اتهاماتی علیه گفتمان امام موسی صدر و شیوه او از این محافل علمایی و فرهنگی شد. این فقید(علامه) از ابتدا گزینه اش مبتنی بر آگاهی و بصیرت بود و به امام موسی صدر ملحق شد. علامه نقش بنیادی در مرکز مطالعات اسلامی در صور یا شورای عالی اسلامی شیعیان که عضو هیئت شرعی منتب آن تا زمان رحلتش بود، ایفا کرد.

در حال تکمیل..