نقاط ضعف تیم ملی فوتبال مشخص شد

حسین فرزامی و در خصوص عملکرد تیم ملی در دو بازی تدارکاتی برابر اروگوئه و سنگال گفت: تیم ملی کشورمان دو بازی خوب را برابر دو حریف نامدار انجام داد. دو دیداری که اعتقاد دارم به کارلوس کی روش خیلی کمک کرد تا نقاط قوت و ضعف تیم خود را بشناسد و بهترین‌ها را برای جام جهانی انتخاب کند.

وی افزود: البته هنوز تیم ملی ما ضعف‌هایی دارد که به طور حتم از چشم کی روش دور نمانده است و او با تجربه بالایی که دارد می‌داند چطور نقاط ضعف را برطرف کند.

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: کی روش با دو بازی به خواسته‌هایش تقریباً رسیده است و الان وظیفه دارد حریف خود را در جام جهانی آنالیز کرده و پی به قدرت و ضعف این تیم‌ها ببرد.

بازیکن سابق فوتبال ایران ادامه داد: البته باید نقاط ضعف تیم ملی را برطرف کند و منتظر بمانیم و ببینیم نفراتی که عازم جام جهانی خواهند شد، چه کسانی هستند و چقدر می‌توانند در نتیجه گیری تیم ملی در این تورنمنت بزرگ، نقش داشته باشند.

فرزامی در پاسخ به این پرسش که کی روش در تیم ملی چقدر تأثیرگذار بوده است؟ خاطرنشان کرد: او شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد. ۸ سال با بازیکنان تیم ملی کار کرده است. خصوصیات اخلاقی آنها را می‌شناسد و کاملاً بر مسائل روحی و روانی آنها آگاه است.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: ما با اسکوچیچ روزهای بدی را سپری می‌کردیم. البته او زحمت خود را کشید و نتایج خوبی هم گرفت اما نتوانست اختلاف و دو دستگی را از تیم ملی دور کند. ضمن اینکه با توجه به رزومه ای که او داشت و در تیم‌های بزرگ کار نکرده بود، متأسفانه بازیکنان خیلی او را یک مربی بزرگ نمی‌دانستند و همین مسئله باعث شد تا اختلافات زیادی در تیم ملی به وجود بیاید. اما با آمدن کی روش همه چیز فرق کرد. یک اتحاد در بین بازیکنان به وجود آمد و این می‌تواند نقش تأثیرگذار او را در تیم ملی کاملاً به همه نشان دهد.

وی در مورد نقاط ضعف تیم ایران در دیدار برابر سنگال تصریح کرد: با توجه به اینکه بازی‌ها دوستانه است، نتیجه نمی‌تواند چندان تأثیرگذار باشد. البته برد خوب است اما این دیدارها برای مربی بیشتر جنبه برطرف کردن نقاط ضعف و بهتر کردن نقاط قوت دارد. ما هنوز در خط دفاع مشکل داریم. سنگال یک تیم سرعتی و جنگنده بود و بارها ما را اذیت کرد که اعتقاد دارم دروازه بان تیم ما یعنی حسین حسینی منجی تیم ملی مقابل سنگال شد. او نمایش فوق العاده ای از خود نشان داد و اگر او نبود به طور حتم ما این دیدار را به سنگال واگذار می‌کردیم. حالا با وجود بیرانوند و حسینی کار برای کی روش سخت شده است.

نقاط ضعف تیم ملی فوتبال مشخص شد/ کاری که کی‌روش باید انجام دهد

فرزامی در ادامه گفت: زمان زیادی تا شروع جام جهانی باقی نمانده است. کارلوس کی روش می‌داند که باید از این زمان بهترین استفاده را ببرد. بنابراین او بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت خواهد کرد که ایران بتواند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد.

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص دیدار دو تیم استقلال و گل گهر سیرجان خاطرنشان کرد: تفکرات یک مربی پرتغالی برابر یک مربی با سابقه ایرانی دیدنی خواهد بود. تساوی به درد دو تیم نخواهد خورد و هر دو به دنبال این هستند که بتوانند این دیدار را با پیروزی به پایان برسانند.

این پیشکسوت ادامه داد: استقلال می‌داند که برد در این دیدار فاصله او را با صدر جدول کمتر خواهد کرد. ساپینتو همه بازیکنانش را در اختیار داردو این بهترین فرصت است تا به سه امتیاز این دیدار دست یابد اما در آن طرف هم امیر قلعه نویی کاملاً استقلال را می‌شناسند و نمی‌خواهد در این دیدار بازنده باشد و او هم به دنبال رسیدن به صدر جدول است. بنابراین هر دو تیم احتیاط را کنار گذاشته و باید منتظر یک بازی هجومی از دو تیم باشیم که امیدوارم استقلال برنده این دیدار حساس هفته هفتم باشد.