شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نفت

نفت ربوده شده از کشتی ایرانی پس گرفته شد

باشگاه خبرنگاران/ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بارگیری کامل نفت ربوده شده کشتی ایرانی لانا در یونان خبر داد.

نفت ربوده شده از کشتی ایرانی پس گرفته شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی اکبر صفایی گفت:  ایران به کمک اعضای موثر آی ام او این  توانست به سیستم جدید آب توازن کشتی ها دست یابد. این سیستم را برای اولین بار یک شرکت دانش بنیان طراحی و اجرا کرده است.

به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی سوخت کم سولفور را در کشور  تولید کرده ایم تا حمل و نقل دریایی در سالهای اخیر به بیش از ۲۸ تریلیون دلار برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۶ ماهه امسال بیش ۱۰۵ میلیون تن کاتالان در بنادر کشور تهیه و بارگیری شده که رشد ۶ درصدی داشته است.

او می گوید:  موجودی کالاهای اساسی در انبارهای بنادر، پای اسکله و لنگر گاه ها  ۶ میلیون و ۸۶۴ هزار تن کالا است. در این مدت ۵۳ هزار فروند ورود و خروج کشتی به بنادر ثبت شده، همچنین ۷ میلیون و ۴۲۲ هزار نفر سفر در ۶ ماه امسال انجام شده است.

صفایی گفت: در این مدت توانستیم بار نفتی کشتی ایرانی لانا را از یونان پس بگیریم. آماده تبادل با کشتی یونانی هستیم تا این کشتی ایرانی به بنادر خودمان برگردد.

مدیرعامل سازمان بنادر می گوید:در حال آماده شدن برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا با روسیه هستیم. برای اولین بار خط لاینری کشتیرانی میان ایران، قزاقستان و روسیه با تردد بیش از ۲۰ فروند کشتی عمدتا کانتینری راه اندازی شده است.

به گفته صفایی هم اکنون  ۶.۹ هزار میلیارد تومان پروژه از بودجه داخلی سازمان بنادر در دست اجراست. همین ۵۸ فروند انواع کشتی خدماتی، عمرانی، یدک کش و امثال آن در دست ساخت است و ۴۰ فروند دیگر نیز برنامه ریزی شده تا در داخل تولید شود.

وی درباره تاسیس بندر مکران بیان کرد: تا پایان سال سیلوی ۱۰۰ هزار تنی، نیروگاه ۲۵ مگا واتی و آب شیرین کن ۸ هزار متر مکعبی بندر چابهار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بارگیری کامل نفت ربوده شده از کشتی ایرانی لانا در یونان خبر داد ومشکلی در این بخش وجود ندارد. 

او می گوید:طرح توسعه بندر شهید حقانی را در کنار بندر هرمز و جدید نخل ناخدا رو در دستور کار خود قرار داده ایم. همچینن در حوزه ملی پروژه مهم نجات خلیج گرگان را با کاهش تراز آب دریای خزر  که در طول سال های گذشته یک ونیم متر کاهش  را در دستور کار خود قرار داده ایم.