شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مسکن

شکسته شدن رکود مسکن در تهران بزودی/ ابلاغ مصوبه تشویقی ساخت طبقه اضافی در بافت فرسوده به مناطق تهران

شکسته شدن رکود مسکن در تهران بزودی/ ابلاغ مصوبه تشویقی ساخت طبقه اضافی در بافت فرسوده به مناطق تهران

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: هفته گذشته مصوبه تشویقی بند ۱۵ طرح تفصیلی که در برخی از مناطق یک طبقه اضافه و در برخی دیگر ۲ طبقه اضافه به بافت فرسوده تراکم می‌دهد به مناطق ابلاغ شد.

سید مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در ساخت مسکن، اظهار داشت: برای اولین بار بعد از چندین سال که آمار صدور پروانه کاهش چشمگیری داشت، پروانه‌های صادره و در دست اقدام ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات اخیر و افزایش صدور پروانه‌ها رکود چندین ساله مسکن در شهر تهران درحال شکسته شدن است، افزود: درحال حاضر پروانه شهرسازی یک هفته‌ای صادر می‌شود و پروانه ساختمان نیز ۳ ماهه صادر خواهد شد.

هدایت درباره آخرین اخبار از ساخت و ساز در بافت فرسوده، گفت: هفته گذشته مصوبه تشویقی بند ۱۵ طرح تفصیلی که در برخی از مناطق یک طبقه اضافه و در برخی دیگر ۲ طبقه اضافه به بافت فرسوده تراکم می‌دهد به مناطق ابلاغ شد.

رئیس سازمان نوسازی ادامه داد: با ابلاغ این مصوبه شاهد تحول خوبی در نوسازی بافت فرسوده خواهیم بود.

وی با اشاره به ششمین شنبه «امید و افتخار» خاطرنشان کرد: در روز شنبه ۱۰ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های قرارگاه مسکن در مناطق مختلف پایتخت کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/