شهرخبر
امام جمعه اردبیل:

رسانه‌های غربی سعی در هدایت فکری جوانان ما دارند

کدخبر: 524595
اقتصادنیوز: آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: سال‌هاست رسانه‌های غربی سعی در هدایت فکری جوانان جامعه ما دارند، اما هربار با هوشیاری ملت ما این نیرنگ‌ها در نطفه خفه می‌شود.
رسانه‌های غربی سعی در هدایت فکری جوانان ما دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امام جمعه اردبیل گفت: سال‌هاست رسانه‌های غربی سعی در هدایت فکری جوانان جامعه ما دارند اما هربار با هوشیاری ملت ما این نیرنگ‌ها در نطفه خفه می‌شود.

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تبیین نقش آمریکا در ایجاد این جنگ و تداوم آن پرداخت و اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس هستیم به شهدا هشت سال جنگ تحمیلی درود می‌فرستیم و در برابر آنها خضوع می‌کنیم. هشت سال جنگ تحمیلی را از جهات مختلف می‌توان نگاه کرد اصلی ترین جهت این است که جنگ بعد از مسافرت رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا به بغداد و حمله صدام به کویت نیز با چراغ سبز آمریکا شروع شد.

وی با بیان اینکه ما ۸ سال جنگ را از چشم آمریکا می‌دانیم، خاطرنشان کرد: وزیر دفاع وقت آمریکا به عراق آمد و از حسن البکر خواست به ایران حمله کند ولی وی قبول نکرد او را کنار گذاشتند و صدام را آوردند.

امام‌جمعه اردبیل با اشاره به اینکه صدام گفت چهار ایران کوچک بهتر از ایرانی است که چهار برابر عراق است، افزود: صدام را برای جنگ با ایران درست انتخاب کرده بودند او نفرت فوق‌العاده به ایران، ایرانی‌ها و عجم‌ها داشت جنگ تحمیلی جنگ نیابتی بود و صدام به نیابت از آمریکا، اسرائیل و ارتجاع با ما درگیر بود.

عاملی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی آمریکا برکات، امکانات، ظرفیت‌ها، ثروت‌ها و فرصت‌های عظیمی را از دست داد این خسارت آنها را در برابر ایران به جنون حقیقی مبتلا کرد.

وی تصریح کرد: تجربه آنها از جنایاتی که در سایر نقاط دنیا داشتند نشان می‌داد که به راحتی می‌توانند با تحمیل جنگ، فروپاشی نظام اسلامی و تسلط دوباره بر ایران را فراهم کنند.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: میژهای فرانسوی، میگ های روسی، موشک‌های ساخت غرب، موشک‌های اگزوسه در آسمان ایران ویراژ می‌دادند و هر روز صدها نفر جان خود را از دست می‌داد.

عاملی با بیان اینکه صدام با شعار قوم گرایی وارد جنگ شد، تصریح کرد: جنگ ایران و عراق با شعارهای ناسیونالیستی صدام شعله‌ور شد؛ شعار او العروبه العروبه بود تا عرب‌های جنوب ایران را تحریک کند و او اسم خود را سردار قادسیه گذاشت و گفت همچنان که ایرانی‌های ساسانی در جنگ قادسیه شکست خوردند این بار نیز من ایرانی‌ها را شکست خواهم داد.

وی گفت: وقتی صدام در اولین حمله مقداری از خاک کشورمان را گرفت در جمع خبرنگاران خارجی حاضر شد و با تکبر گفت مصاحبه بعدی را چند روز دیگر در تهران انجام خواهیم داد او آنچنان دل گرم به وعده‌های آمریکا و اروپا بود که قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را در برابر دوربین‌های تلویزیونی پاره کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در اول جنگ صدام به پیروزی‌هایی دست یافت اما اوضاع رفته رفته تغییر کرد و تمام هزینه آنها بر باد شد در اینجا بود که آمریکا و اروپا تصمیم خطرناکی گرفتند و صدام را به بمب‌های شیمیایی مسلح کردند در حالی که خودشان در ظاهر شعار مبارزه با سلاح کشتار جمعی می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه دشمنان با شروع جنگ تحمیلی اشتباه بزرگی کردند، اظهار کرد: آنها ما را رشد دادند به طوری که در اول جنگ گلوله‌های ژ ۳ و کلاشینکف را از بازارهای سیاه جهانی می‌خریدیم و حتی آن را از ما دریغ می‌کردند و حالا شاهد پرواز موشک‌های نقطه زن، پهبادهای قاره پیما، هواپیماهای جنگی صاعقه و آذرخش، زیردریایی‌های پیشرفته و کشتی‌های جنگی بومی هستیم.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها عکس العمل چند روز اخیر از طرف دولت‌ها، نهادها و اشخاص در برابر حادثه مهسا امینی را یک تابلوی بزرگ سر راه ملت بزرگ دانست.

وی گفت: حجم هجوم به نظام اسلامی فوق العاده و کاملاً بی نظیر و بی سابقه بود رئیس سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل، شورای حقوق بشر سازمان ملل، کاخ سفید، خود بایدن، سخنگوی کاخ سفید، دولت‌های اروپایی، اسرائیل، کانادا، انگلیس و ده‌ها نهادهای بین المللی وابسته به غرب و… که ماهیت آنها ماهیت دلسوزی برای بشریت و حقوق بشر و لزوم توجه به حقوق انسان‌ها نیست.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه ۸ سال دفاع مقدس ثابت کرد که ملت ما را با دخالت نظامی نمی‌توان مهار و اسیر کرد، اظهار کرد: دشمنان فهمیدند که غرور ملی و دینی در ایرانی‌ها فوق العاده است لذا تصمیم گرفتند از داخل ایران ضربه خود را بزنند و تصمیم گرفتند انسجام ملی ما را به هم بزنند و از داخل کشور سربازگیری کنند و در داخل کشور دفترچه آماده به خدمت پخش بکنند آنها برای ورود به داخل ایران و تسخیر افکار دو راه خطرناک را طراحی کردند.

عاملی گفت: اول تحریم اقتصادی است تحریم نفت، گاز، پتروشیمی، بانک‌ها حتی بانک مرکزی، تحریم دارویی، صنعتی، کشاورزی، کشتیرانی، بیمه و سلاح و…؛ اوباما گفت برای ایران تحریمی درست کردیم که در تاریخ بی نظیر است پمپئو گفت ملت ایران را آن قدر گرسنه نگه می‌داریم تا در برابر ما رکوع کنند، تحریم آنقدر شدید بود که نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت ایران را چنان خفه می‌کنیم که دو دستی هر چه سلاح دارد مثل لیبی به ما تحویل بدهد.

وی ادامه داد: این تحریم کاملاً غیرقانونی بود چون ما گناهی مرتکب نشده بودیم جز این که می‌خواستیم خودمان برای سرنوشت خودمان تصمیم بگیریم و دوم جنگ روحی و روانی یا جنگ نرم بود نزدیک به ۲۰۰ کانال و هزاران سایت با بودجه سرسام آور وارد معرکه شدند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: سال هاست این کانال‌ها و سایت‌ها بذر نفرت را در قالب دروغ، تسویل و مکر اللیل و النهار داخل خانه‌ها می‌فرستند.

خطیب جمعه اردبیل با تشریح درجه بندی انسان‌ها توسط اروپایی‌ها تصریح کرد: من به اروپایی‌ها می گویم که چقدر خوب شد که شما به این مساله داخلی ما تعرض کردید چون کل انسان‌های آزاده دنیا را به غضب در آوردید چون دنیا همه از معیارهای دوگانه شما و از درجه بندی شما بین انسان‌ها اطلاع دارند و اعتراض شما و محکوم کردن شما برای ما خیلی خوب شد.

عاملی اظهار کرد: اینجانب کم و بیش در کانال‌های کشورهای مختلف عربی حضور دارم در کل این کشورها اتحادیه اروپا را به خاطر موضع گیری اخیر مسخره کردند و همه آنها به معیار دوگانه اعتراض کردند و چقدر عالی است که در کشورهای عربی اسم قاره اروپا را گذاشته اند "قاره تعارض و تناقض"! در ایران یک دختر کشته شده در فلسطین ۷۴ سال است که نسل کشی وحشتناک مثل صبرا و شکیلا صورت می‌گیرد چرا حرف نمی زنید؟

وی گفت: سکوت شما اسرائیل را جری کرده و قطعاً شما شریک تمام جنایات اسرائیل هستید نفرت در دل هر آزاد مرد در دنیا علیه شما موج می‌زند دنیا باید خون گریه کند که اسرئیل اجازه نزدیک شدن آمبولانس به مجروحین فلسطینی را نمی‌دهد تا خون برود و بمیرد جنازه شهدا فلسطینی را دفن نمی‌کند بلکه آنها را در سه سردخانه بزرگ تلاویو نگاه می‌دارد تا روح حماسی را در جوانان فلسطین از بین ببرد.

امام جمعه اردبیل در پایان عنوان کرد: از عجایب امور این است که دیروز در حمله پلیس اسرائیل به خانه یکی از فلسطینی‌ها قلب طفل ۷ ساله ایستاد و شهید شد آمریکا از ترس اینکه ایران مقایسه کند یا در دنیا بی آبرو شود فوراً اعلام کرد ما خیلی محزون و ناراحتیم و موضوع باید تحقیق شود چرا در حادثه ایران عین این را نگفتید بلکه دعوت به شورش و تخریب و حتی شکستن چراغ‌های راهنمایی کردید.