شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#گردو#وزن

با معجزه گردو در تضمین سلامت فردی آشنا شوید

مطالعه محققان دانشگاه مینه سوتا نشان می‌دهد افرادی که گردو مصرف می‌کنند وزن کمتری پیدا می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی قرار گرفته و اغلب رژیم غذایی سالمی را در طول زندگی خود دارند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه مینه سوتا داده‌های ۳۳۰۰ نفر را مجدداً تجزیه و تحلیل کرده و دریافتند افرادی که گردو می‌خورند فشار خون دیاستولیک آنها به طور قابل توجهی پایین‌تر است.

بدین ترتیب افرادی که روزانه گردو می‌خورند با کاهش فشار خون و کاهش وزن روبرو شده و در نتیجه خسر ابتلایشان به دیابت و بیماری قلبی کاهش پیدا می‌کند.

گردو تنها آجیل حاوی اسید آلفا لینولنیک امگا ۳ (ALA) است که به گفته محققان ممکن است مزایای آن را توضیح دهد. اسید چرب قبلاً با بهبود سلامت قلب مرتبط بوده است.

در این مطالعه که در مجله تغذیه، متابولیسم و ​​بیماری‌های قلبی عروقی منتشر شد، داده‌های 3341 آمریکایی را که حدوداً 45 سال سن داشتند، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه در تحقیق خطر عروق کرونر در بزرگ‌سالان جوان (CARDIA)، انجام شده توسط توسط دانشگاه آلاباما بین سال‌های ۱۹۸۵تا ۲۰۱۵برگزار شد، شرکت کرده بودند.

آنها ابتدا در مورد رژیم غذایی خود مصاحبه کرده و در سال‌های هفتم، ۲۰و ۲۵ مطالعه پیگیری شدند.

در این میان ۳۴۰  نفری که گردو خوردند به طور متوسط ​​روزانه 0.6 اونس (۱۹گرم) – معادل هفت مغز گردو – مصرف کردند.

این افراد بیشتر زن، سفیدپوست و تحصیلات عالی بودند.

در سال 20، آنها برای یک معاینه بهداشتی دعوت شدند که در آن BMI آنها به همراه سطح فعالیت و فشار خون آنها اندازه گیری شد.

نتایج نشان داد افرادی که در گروه گردو مصرف می‌کردند فشار خون پایین‌تری نسبت به افرادی که آجیل مصرف نمی‌کردند داشتند.

اندازه گیری فشار خون به صورت دو رقم نشان داده می شود، به عنوان فشار سیستولیک – یا فشار روی دیواره شریان هنگام تپش قلب – و فشار دیاستولیک – یا فشار روی دیواره شریان در بین ضربان ها.

در میان افرادی که گردو نخوردند، نمره فشار خون آنها 117.2/73.6 میلی متر جیوه (mmHg) بود.

اما برای کسانی که آجیل می‌خوردند 116/71 میلی متر جیوه بود.

فشار خون دیاستولیک یا رقم دوم در افرادی که گردو مصرف می‌کردند به میزان قابل توجهی کمتر بود.

اما هیچکدام از این رقم‌ها در محدوده ناسالم نبودند، که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می‌گوید چیزی بالاتر از 120/80 میلی متر جیوه است.

حدود ۲۰ درصد از مصرف کنندگان گردو در این مطالعه فشار خون بالا داشتند، در حالی که ۲۲ درصد از افرادی که گردو را مصرف نکرده بودند، فشار خون بالایی داشتند.

محققان همچنین پیشنهاد کردند که گردو منجر به کاهش وزن و رژیم غذایی با کیفیت بالاتر می‌شود.

آنها دریافتند افرادی که آجیل مصرف نمی‌کنند دارای شاخص توده بدنی 29.7 هستند که آن‌ها را در رده بالایی از محدوده اضافه وزن قرار می‌دهد و 39 درصد چاق بودند.

اما در میان افرادی که گردو مصرف می‌کردند، BMI به سختی کمتر از ۲۹ بود، در حالی که ۳۵ درصد چاق بودند.