شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قیمت

پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ها در آمریکا تجارت غلات آن را تهدید می‌کند

پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ها در آمریکا تجارت غلات آن را تهدید می‌کند

سطح پایین آب در رودخانه‌های اصلی آمریکا که از آنها برای رساندن محصول غلات این کشور به پایانه‌های صادرات استفاده می‌شود و همچنین قیمت پایین‌تر غلات برزیل، تجارت ذرت و دانه‌های سویای آمریکا را به خطر انداخته است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کشاورزان آمریکایی در حال جمع‌آوری دیرهنگام محصول دانه‌های سویا و ذرت خود هستند، اما عجله‌ای برای تحویل این محصولات به بازار صادرات ندارند، چون سطح پائین رودخانه‌ها ی اصلی آمریکا حمل‌ونقل آنها را با مشکل مواجه کرده‌است.

قیمت‌های رقابتی محصولات آمریکای جنوبی و به بازار آمدن محصول دانه‌های سویای برزیل قیمت محصولات آمریکا را پایین آورده و فشار بر صادرکنندگان غلات آمریکایی را افزایش داده‌است.

طبق گزارش اداره ملی اقیانوس و اتمسفر آمریکا، سطح آب در مناطق حساس رودخانه می‌سی‌سی‌پی به پائین‌تر از آستانه لازم برای کشتیرانی رسیده و ادامه خشکی هوا این شرایط را در هفته‌های آینده سخت‌تر می‌کند.

پایین آمدن سطح رودخانه‌ها تعداد کشتی‌هایی را که می‌توانند به خلیج آمریکا دسترسی داشته باشند، کاهش داده‌است. این خلیج بزرگ‌ترین پایانه صادرات غلات و دانه‌های روغنی در آمریکاست.

برداشت محصول دانه‌های سویای آمریکا در این هفته به اوج می‌رسد و هر گونه اختلال در حمل‌ونقل به ضرر کشاورزان است.

با توجه به کند شدن روند صادرات غلات آمریکا در هفته‌های اخیر، افزایش فروش دانه‌های سویای کشاورزان آرژانتینی می‌تواند از حجم صادرات آمریکا در چند ماه آینده بکاهد. اگر برزیل هم محصول خود را به‌سرعت وارد بازار کند، فصل صادرات غلات آمریکا کوتاه‌تر می‌شود.

فروش دانه‌های ذرت آمریکا معمولاً در این فصل از سال افزایش می‌یابد، اما محصولات ارزان‌تر برزیلی خرید محصولات آمریکا را محدودتر کرده‌است. برداشت بالای ذرت توسط کشاورزان برزیل صادرات این کشور را به بالاترین رقم طی 2 ماه گذشته رسانده‌است.

انتهای پیام/79