شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##افزایش#طول#عمر#فعالیت#ساده#دسترس

افزایش طول عمر با دو فعالیت ساده و در دسترس

طبق دستاوردهای یک مطالعه، شما می‌توانید با محدود کردن کالری، روزه داری متناوب، رژیم غذایی مدیترانه ای و … طول عمر خود را بیشتر کنید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از everydayhealth، با توجه به مطالعه‌ای در اکتبر ۲۰۲۱، رژیم‌های غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم غذایی اوکیناوا، رژیم نوردیک و رژیم‌های گیاهخواری باعث افزایش طول عمر می‌شود.

این رژیم‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌ها به محافظت از سلول‌های شما در برابر پیری کمک می‌کنند.

آیا رژیم غذایی شما می‌تواند بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را از بین ببرد؟

محققان دریافته‌اند که خوردن یا نخوردن انواع خاصی از غذاها می‌تواند مانع از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت می‌شود و بر طول عمر شما تأثیر می‌گذارد.

در حالی که هیچ غذایی تضمینی برای زنده ماندن 100 سالهٔ شما نیست، تحقیقات نشان داده که برخی از الگوهای غذایی با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط با پیری و طول عمر طولانی کمک می‌کند.

مثلاً، بر اساس مطالعه ای که در ژوئن ۲۰۱۸ در BMC Medicine منتشر شد، می‌توانید با پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای یا رژیم نوردیک خطر حمله قلبی را کاهش دهید.

طبق یک مطالعه در Nutrients در مارس ۲۰۱۸ ، رژیم مدیترانه ای خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

طبق بررسی منتشر شده در Nutrients در سپتامبر ۲۰۲۰، خوردن غذاهای گیاهی و غذاهای کامل خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

آیا محدود کردن کالری می‌تواند طول عمر را بیشتر کند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که چاقی طول عمر شما را کوتاه می‌کند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در Obesity Reviews در آوریل ۲۰۲۰، چاقی طول عمر زنان را ۷.۱ سال و مردان را ۵.۸ سال بعد از ۴۰ سالگی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت و سرطان را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، تحقیقات اولیه روی حیوانات نشان داده است که محدود کردن کالری می‌تواند روند پیری را کند کند.

در حالی که تحقیقات بیشتری برای اتباط بین آنچه می‌خورید و طول عمر شما مورد نیاز است،  اما رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم نوردیک، که همگی بر غذاهای گیاهی تاکید دارند، می‌توانند عمر شما را زیادتر کند.

البته کم‌خوری روش سالمی برای این کار نیست و برخی از خطرات سلامتی جدی به همراه دارد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Annual Review of Nutrition در سپتامبر 2020، محدودیت کالری می‌تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای و از بین رفتن بافت‌های عضلانی و استخوانی شود؛ به  خصوص در افراد مسن که چاق نیستند.