شهرخبر

وام فرزند آوری یا وعده سر خرمن ؟

کدخبر: 524369
وام فرزندآوری که دولت در راستای سیاست جوانی جمعیت برای تسهیل شرایط فرزندآوری قرار داده، به نظر می آید آنگونه که باید و شاید تسهیل کننده فرزندآوری نبوده و موجبات گلایه مندی مردم را به وجود آورده است.
وام فرزند آوری یا وعده سر خرمن ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، هزینه بر بودن فرزندآوری است. قطعاً دولت بر اساس قانون این وظیفه را دارد که شرایط مناسبی را برای خانواده‌ها ایجاد کند که دغدغه مالی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری نداشته باشند.
حال که به دلیل وضعیت باروری پایین در کشور، دولت تسهیلاتی برای فرزندآوری قرار داده که مشوق خانواده‌ها باشد، بانک‌ها به جای تسهیل گری مانع ایجاد می‌کنند.
وام فرزند آوری چند روزه واریز می‌شود؟
متن پیام شهروند خبرنگار ما:
به تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ در سامانه وام فرزندآوری ثبت نام کردم، بعد گذشت تقریبا ۷۰ روز یک پیامک جهت ادامه مراحل و معرفی به بانک دریافت کردم. در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ پس از مراجعه به بانک صادرات به کد 02031  بانک برای دو ماه دیگر یعنی ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ زمان تعیین کرده تا برای تکمیل پرونده مراجعه کنم.
آیا برای این وام که دولت دستور در پرداخت آن در اسرع وقت داده باید ۵ ماه طول بکشد؟!
اگر هماهنگی‌ها بین دولت و بانک وجود ندارد، چرا دولت چنین وعده و وعیدی را به خانواده‌ها برای تشویق به فرزندآوری داده است؟ بالاخره کی قرار است این بلاتکلیفی تمام شود.