شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#پوند

ضعف پوند آن را به سمت برابری با دلار سوق داد

ضعف پوند آن را به سمت برابری با دلار سوق داد

پوند روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسید. این سقوط نتیجه اعلام موضع بانک مرکزی این کشور، برای کاهش مالیات و تقویت دلار بوده است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ​پوند انگلیس روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسید. این سقوط نتیجه اعلام موضع بانک مرکزی این کشور، برای کاهش برنامه ریزی شده مالیات و ایجاد محرک‌های سرمایه‌گذاری برای افزایش رشد اقتصادی بوده است. 

در یک جلسه معاملاتی بسیار پرنوسان، جفت ارز پوند دلار (GBP/USD) قبل از بسته شدن روز ، به 1.0382 رسید که پایین ترین سطح ثبت شده برای این جفت ارز بوده است. ترکیب تداوم تقویت دلار در بحبوحه افزایش سریع بازده اوراق قرضه در ایالات متحده و ضعف پوند اکنون این جفت ارز را به سمت برابری سوق داده است.

بازار این کاهش مالیات، و دادن مشوق های سرمایه گذاری را کاملا به نفع طبقه ثروتمند جامعه تفسیر کرده است. و این می تواند در بلند مدت بریتانیا را مجبور به دریافت بدهی با نرخ بهره بالا سازد.

پوند استرلینگ ممکن است در نهایت مانند یورو شود و حتی در آینده به زیر دلار برسد. چندین تحلیلگر فارکس دیروز اهداف قیمتی خود را در پوند/دلار آمریکا کاهش دادند و برخی خواستار برابری قبل از پایان سال شدند.

بریتانیا بزرگترین کاهش نرخ مالیات خود در طی 50 سال اخیر را اعلام کرد. که این گمانه زنی را به وجود آورد، که دولت در نهایت مجبور خواهد شد اوراق قرضه بیشتری منتشر کرده و بدهی قابل توجهی را برای پرداخت هزینه کاهش‌ها بپذیرد.

«کواسی کارتونگ» (Kwasi Kwarteng) وزیر اقتصادی بریتانیا اعلام کرده است که در ماه‌های آینده ممکن است کاهش مالیاتی بالاتری رخ دهد.

پس از اینکه دلار به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته رسید، سهام نیز در نتیجه کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا افزایش یافت. با این حال سرمایه گذاران، تمایلی به رود به دارایی‌های پر ریسک ندارند.

یورو همچنان حول پایین‌ترین سطح 20 سال اخیر خود قرار دارد، در حالی که ین هفته گذشته قبل از اینکه ژاپن برای تقویت ارز آسیب دیده خود وارد عمل شود، کمی بالاتر از پایین‌ترین سطح خود در 24 سال گذشته رسیده بود. ین اخیراً پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد قصد دارد سیاست پولی خود را در بحبوحه تورم افسارگسیخته حفظ کند، به شدت آسیب دیده است.

اندرو بیلی ریاست بانک مرکزی انگلستان، روز دوشنبه اعلام کرد که این بانک از نرخ بهره بالا برای کاهش و رسانیدن تورم به مقادیر هدف در 2 درصد استقبال می کند. و به همین دلیل است که در حال حاضر به روند کنونی بازار چشم دوخته است و بر آن تمرکز دارد. 

بانک مرکزی انگلیس (BOE) هفته گذشته نرخ بهره را از 1.75 درصد به 2.25 درصد افزایش داد و برخی انتظار افزایش نرخ اضطراری دیگر را داشتند. در حال حاضر بازار برای ماه نوامبر نرخ بهره را 75 واحد بر ثانیه در نظر گرفته و لحاظ کرده است، نرخی که در آن تا حدودی از پوند حمایت خواهد شد. 

قیمت پوند و دلار پس از سقوط دیروز که کمترین میزان این جفت ارز از سال 1985 بوده، به رکورد نزولی جدیدی دست یافت. ترکیبی از عواملی چون کاهش مالیات، بالا نبردن نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان (BoE) و سیاست تهاجمی فدرال رزرو، همگی دست به دست هم داده است تا فشار فروش بالایی به پوند در میان کارگزاران فارکس شده است. که به نظر می رسد به این زودی ها متوقف نخواهد شد. 

انتهای پیام/